Lijstje met inleg van African blackwood

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Ik heb een lijstje gemaakt voor een schilderij gemaakt door mijn vrouw. Ze heeft er lang op moeten wachten en om dat wachten te compenseren heb ik de hoeken ingelegd met African blackwood. Bovendien kan ik met al dat hobbygereedschap van mij , niet hebben dat het lijstje uit elkaar valt.
De inlegstukjes zijn gemaakt uit African blackwood van Rick.
Het maken van lijstjes vind ik een crime maar dat African blackwood maakte het leuk. Mooi hout waar ik nog meer toepassingen voor ga verzinnen. Mijn lintzaag - een driewiels Flottjet - heb ik lang aan gesleuteld voor hij eindelijk goed werkte. Prachtig om ook nu weer te ervaren hoe hij heel mooie gladde flinterdunne plakjes van dit bijna ""metaalharde"" blackwood zaagt.

En... ik kon niet nalaten mijn pas gekocht ""Paul Sellers mesje"" in beeld te leggen :p


lijstje_02.jpg


lijstje_03.jpg

Lijstjes?: lastig vind ik en nog steeds niet perfect dicht.


mvg
klaas0639
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Mooi lijstje Klaas! En we moeten toch wat te perfectioneren overhouden?
Ik denk dat jij de enige bent die dat opvalt.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Nou klaas, ik vind het toch behoorlijk netjes.
Als je vaak lijstjes wilt maken voor je vriendin koop dan een tweedehands verstekstans van Morso bijv.
Zo eentje met voetbediening, je ziet ze op mp wel vanaf 250 a 300 euro.
Dat gebruiken de professionele lijstenmakers ook en werkt perfekt.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
"Wie snel loopt ziet het niet, wie langzaam loopt let er niet op!" Volgens mij heb je last van perfectionisme Klaas, het ziet er in mijn ogen goed uit, het zware hout komt ook mooi uit! :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.