Project klaar: luxe beitelset

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
In juni 2014 ontving ik een berichtje uit Engeland met de vraag of ik een setje beitels wilde ontwerpen en maken. Dat was uiteraard geen probleem en ben er destijds ook voortvarend mee begonnen. Na wat heen en weer gemaild te hebben met ontwerpen kreeg ik uiteindelijk goedkeur om te mogen beginnen. Het staalwerk was vrij vlot af (6 maand later) en gezien het totale bedrag van dit project hadden we afgesproken dat dat het moment was van een aanbetaling. Daarna bleef het ongeveer een jaar stil, ondanks herhaaldelijke pogingen tot contact. Ik had zelf de moed al opgegeven en zat al te denken wat ik met de beitels aan moest, toen ik opeens een mailtje kreeg uit Engeland. De klant bleek lang ziek te zijn geweest en had al die tijd niet achter de computer gezeten. Gelukkig werd er daarna vlot betaald en kon ik de set afmaken. De klant wilde persé deze houtsort (leadwood) en gezien dit in NL moeilijk te krijgen bleek, heeft hij het hout opgestuurd.

Dus na jaren komt er eindelijk een einde aan dit project en binnenkort worden ze opgestuurd richting Engeland.

Het staal is het welbekende O1, messing ringen en leadwood handvatten. Het was werkelijk een genot om deze set te mogen maken, het is mijn mooiste project tot nu toe! Ik vind het bijna spijtig dat ze straks weggaan ;-).

Komende week laat ik ze professioneel fotograferen. Dit is slechts een foto met mijn telefoon maar ze verdienen veel beter, ook omdat ik de foto's wil gebruiken voor verdere promotie en mijn website en dergelijke.
 

Bijlagen

  • DSC_0126.jpg
    DSC_0126.jpg
    55 KB · Weergaven: 647

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Mooi werk Wilco, daar kan je trots op zijn! Het is bijna jammer om ze een tik op hun koppies te geven met een hamer, al is het een houten.. ;)
 
P

Pel

Guest
Prachtig Wilco, een mooi staaltje van jou vakmanschap.

Groet Pel.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Wilco; je zat al te denken wat je met de set aanmoest.
Dat betekent dat je zelf al een hele knappe set hebt dus als je nog een foto daarvan hebt?
Trouwens; echt een hele mooie set Wilco.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Wilco, grote klasse!!! Had dit project al op je blog en FB gezien en het eind resultaat mag er zeker zijn!
Zo te zien is het een fijne set voor een houtbewerker ik denk dat je klant zeer tevreden zal zijn.

Groetnis , Roeland
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Hoi Wilco,
Wat een prachtige set beitels.
Jammer genoeg kende ik jouw werk vorig jaar nog niet, heb toen een set Veritas beitels gekocht...
Ook prachtig, maar als ik dit had geweten had ik een set bij jou besteld.
Groet,
Hans
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Wilco; je zat al te denken wat je met de set aanmoest.
Dat betekent dat je zelf al een hele knappe set hebt dus als je nog een foto daarvan hebt?
Trouwens; echt een hele mooie set Wilco.

Dankje Willem!

Ik heb zelf inderdaad ook al een set met de meest gebruikte maten, maar die is niet zo gedetailleerd uitgevoerd als de set van dit topic. Mijn eigen set is wat meer toegespitst op ruwer gebruik:
http://hobby-woodworker.weebly.com/uploads/4/3/9/7/43977359/5034747_orig.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.