Basis zaagtafel

stipe

Actieve deelnemer
13 jun 2012
38
0
Beste forumleden,

Welke zaagtafel zouden jullie me kunnen aanraden voor basiswerkjes, ik denk hierbij aan zagen van plintjes, stukken mdf op breedte zagen, maar ook fijne gefreesde profieltjes van breedte zagen etc, zijnde voor werken in huis, dus niet voor dagdagelijks gebruik maar toch graag eentje dat degelijk werk aflevert, als ik zo op het net rondkijk zijn er hele goedkope van 85€ tot 10x zo duur en meer, en helaas is dit boven mijn budget...

Gemakkelijk op te bergen zou een surplus zijn want ik zit beperkt qua opslagruimte.

Enige suggesties?

Waarvoor dank,
Bart
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Dan zou ik opteren:
- Wat bedoel je met plintjes zagen, schulpen van een balk of afkorten van plintjes?
- Platen op maat zagen vind ik "normale" zaagtafels niet erg prettig. Je moet de hele plaat erdoorheen halen, het tafeloppervlak te klein (plaat instabiel) en de geleider kan je vaak niet gebruiken (plaat te groot). Hier is een invalzaag op een rail ideaal voor en anders misschien een decoupeerzaag?
- profieltje met de hand (verstekbank)

Wat is je richtprijs en wat het absolute maximum, dat is mij nu niet duidelijk?
 

stipe

Actieve deelnemer
13 jun 2012
38
0
Bedankt voor jullie reacties, ik was idd reeds aan het rondkijken naar die bosh, die lijkt me zeker interessant!

Ivm plintjes heb ik het wat slecht verwoord, ik heb nog enkel deurstijlen liggen die smaller afgezaagd dienen te worden, uw uitleg ivm plaatmateriaal kan ik begrijpen, en de profieltjes bedoel ik dat ik bv de hoek van een plank door de frees wil halen en daarna het gefreesde deel wil kunnen afzagen, ipv steeds naar de houthandel te moeten lopen om van die voorgefreesde profieltjes te gaan kopen aan waanzinnige prijzen...

Excuseer mijn amateur-jargon, ik ben een beginnend klusser vandaar...

Greets!
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Hier ook een PTS 10 doet voor mij ook wat ie moet doen. Heb 'm inmiddels zo'n 8 jaar.
Als je op het forum wat rond zoekt kom je diverse draden tegen over tafelzagen.
Het enige nadeel van de PTS10 is dat de stofafzuiging slecht is. Ook met een goede zuiger eraan hou je veel zaagsel in de rondte.
Er zijn ook een aantal forumleden die het klaponderstel er bij hebben, dat schijn er handig te werken.
 

Scirocco1

Actieve deelnemer
2 jan 2014
297
21
Bosch pts10t is in de aanbieding bij de Praxis, Zaag+ Mobiel Onderstel + Rollensteun voor €399,-.
 

stipe

Actieve deelnemer
13 jun 2012
38
0
Super dan mss toch even overwegen deze aan te schaffen, dat is zonder onderstel een schappelijke prijs... Is dat in alle hornbachs en is dat een promotie of altijd zo, ik ken die winkel niet ik ben van Antwerpen maar zal het eens opzoeken dan!

Bedankt voor het advies!
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Super dan mss toch even overwegen deze aan te schaffen, dat is zonder onderstel een schappelijke prijs... Is dat in alle hornbachs en is dat een promotie of altijd zo, ik ken die winkel niet ik ben van Antwerpen maar zal het eens opzoeken dan!

Bedankt voor het advies!

Hornbach is een, van oorsprong, duits tuincentrum/bouwmarkt, net als bv Gamma, maar wat groter.
Hebben ook fillialen in Nederland.
http://www.hornbach.nl/shop/markt-veranderen/provincie-selecteren.html
 

stipe

Actieve deelnemer
13 jun 2012
38
0
Super, het zal dan wel een tripje duitsland worden, ik zoek er zo eentje zonder onderstel... Is dat daar een vaste prijs of slechts een tijdelijke aanbieding?
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
mmmh, ik heb liever dat je de nederlandse economie spekt :D

Geen idee, of het een vaste prijs is of een aanbieding. Hopelijk weet een van de leden in NL dat.
Anders even een mailtje sturen naar Hornbach.
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
In Breda hebben we een behoorlijk grote Hornbach, lijkt me het dichtstbij.

369,- incl. onderstel en voor 19.95 verzending. Kan zo niet vinden of ze wel of niet in Antwerpen leveren.

Hier de locatie.
https://www.hornbach.nl/cms/nl/nl/v..._vestiging.html?WT.mc_id=nl15av1129&WT.srch=1

(neem alvast een aanhangertje mee of haal je auto goed leeg voor het geval dat je net als ik toch altijd meer koopt dan de bedoeling was)
 
Laatst bewerkt:

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Ik wil de prijs van de Hornbach niet onder druk zetten, maar die aanbieding (zoals scirocco1 al aangaf) van de Praxis is wel iets uitgebreider voor 399 krijg je:
  1. Zaagmachine met vast onderstel PST 10T
  2. mobiele onderstel PTA2000
  3. rollensteun PTA1000
Waarbij de Hornbach alleen de machine met vast onderstel voor 369 levert, krijg je bij de Praxis voor 30 euro meer heb je dus de 2 andere onderdelen erbij.

En nee ik heb helaas geen aandelen in een van beide bedrijven....
 

stipe

Actieve deelnemer
13 jun 2012
38
0
Beste forumleden,

Bedankt voor alle info, dat wordt zeker van harte genomen! Ik denk dat ik alsnog wegens beperkt budget zal moeten opteren voor de duitse optie zonder onderstel... Ik zou de zaag niet dagdagelijks gebruiken, met als bedoeling deze in de kelder op te bergen en naar de tuin te verhuizen als ik ze nodig heb... Dan lijkt een opleg van 100 euro voor het onderstel beetje prijzig...
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
De machine is best zwaar/onhandig te dragen. Als je uit een kelder moet komen neem ik aan dat je een trap op moet. Dan zou een onderstel alleen maar meergewicht geven, dus kan ik wel begrijpen dat je dat onderstel wil uitsparen.
Als je ooit een echte werkplaats hebt, kan je altijd een onderstel eronder maken.

Om te tillen zou ik overwegen de zaag op een plaat hout te monteren met handvatten zodat ie beter te hanteren is.
 

stipe

Actieve deelnemer
13 jun 2012
38
0
Idd zuinigheid dient met de nodige voorzichtigheid aangewend te worden, vraag is alleen of dat dat onderstel echt een meerwaarde biedt aan de werking van de tafelzaag, bedankt voor die tip van het monteren op een plaat met handvaten dat kan zeker van pas komen, die metabo is ook een mooi toestel en ik deel ook een voorkeur voor merken als metabo, makita etc, maar gezien ik dit toestel enkel occasioneel ga gebruiken is de dubbele prijs mss moeilijk te verdedigen ( en dan vooral aan de wederhelft :) )
 

pw64kleinmeubel

Actieve deelnemer
15 dec 2015
105
0
Apeldoorn
Metabo ts 216 is te koop voor rond de 400 euro en heeft iets meer vermogen
En zeer zeker betere service ten opzichte van Bosch maar dat is mijn eigen afwijking ben allergisch voor Bosch blauw en groen zie ik er van
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.