Schaal olijfhout

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Zeer mooi. Ik vind de donkere vlakken met de lichte vlakken heel goed passend.
Proficiat.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Heel mooie tekening in het olijfhout! Dat er stukken uit het schaaltje zijn, vind ik wel bizar. Dan zou ik gewoon een kleiner schaaltje draaien tot ik geen "defecten" heb. Maar ik ben dan ook geen houtdraaier :) Je ziet dit wel heel vaak, en ik vraag me eigenlijk af waarom dit zo gedaan wordt. Om verlies te minimaliseren? Omdat het kunstig is?
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Geweldig !!

Sorry..... moest het even kwijt :)

Dit soort werkstukken zijn helemaal mijn smaak en natuurlijk ook het houtsoort.
Heel mooi gedaan Handig18.

Die glans wat we op de foto zien.... is dat alleen maar door de druivenpitolie ?
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.235
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Heel mooie tekening in het olijfhout! Dat er stukken uit het schaaltje zijn, vind ik wel bizar. Dan zou ik gewoon een kleiner schaaltje draaien tot ik geen "defecten" heb. Maar ik ben dan ook geen houtdraaier :) Je ziet dit wel heel vaak, en ik vraag me eigenlijk af waarom dit zo gedaan wordt. Om verlies te minimaliseren? Omdat het kunstig is?

Als houtdraaier kun je ook bomen gebruiken met rotte plekken, holtes en tal van ander ongemak. Een gave olijfboom van 35 cm diameter is lastig, en bovendien is de tekening mooier als de boom wat doorleefd is, zoals hier in deze prachtige schaal.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Als houtdraaier kun je ook bomen gebruiken met rotte plekken, holtes en tal van ander ongemak. Een gave olijfboom van 35 cm diameter is lastig, en bovendien is de tekening mooier als de boom wat doorleefd is, zoals hier in deze prachtige schaal.

Bedankt Jurriaan voor de uitleg. Als ik het goed begrijp is het beetje van: we laten de natuur mee het uitzicht bepalen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.