PDA

Bekijk Volledige Versie : toekomstige werkplaats

lensink.dirk
15-08-10, 13:20
sorry

ArtHarg
15-08-10, 14:11
Nou, jij hoeft niet mee te doen aan de wedstrijd "wie heeft de kleinste" die we hier een tijdje terug hielden :-)

Arthur

rickkoorman
15-08-10, 14:12
jemig, wat een enorme werkplaats!! ben zeer benieuwd naar de voortgang!!

rick

Hansalmere
15-08-10, 14:27
dit soort postings moest verboden worden :D en laats hadden we ook al onze grote vriend met een kast vol festool, mijn hart kan dit niet allemaal aan.

Hans

Hubert.
15-08-10, 15:07
Mijn minderwaardigheidscomplex is net weer wat groter geworden :lol:

mooie ruimte, veel plezier ermee ;)

lensink.dirk
31-08-10, 20:33
nu ben ik bezig om de vloerverwarming te leggen

lensink.dirk
19-09-10, 16:53
de betonvloer zit er in nu met het plafon bezig

Hansalmere
19-09-10, 17:14
Beste Dirk,

ontzettend leuk om de vorderingen te volgen, maar misschien kan jij de foto's wat kleiner maken kijkt wat makelijker op het scherm.

Hans

Geertjun
21-09-10, 16:25
Ziet er goed uit! ben er van overtuigd dat het straks een fijne en vooral ook grote werkplaats zal zijn om in te werken.

Foto's zouden inderdaad wel wat kleiner mogen.

lensink.dirk
21-09-10, 19:31
het werkt nu al fijn nu alle ruimte waar ik met me rolsteiger rond kan rollen , de foto`s heb ik effe aangepast hoop nu wel normaal is

Dirk

WR1944
21-09-10, 20:01
Qua formaat van de foto's ziet het er een stuk beter uit. Als je ook nog wat wit (even op Enter drukken) tussen de foto's doet ziet het er nog beter uit.

lensink.dirk
21-09-10, 20:09
Qua formaat van de foto's ziet het er een stuk beter uit. Als je ook nog wat wit (even op Enter drukken) tussen de foto's doet ziet het er nog beter uit.

ik heb met de ENTER gespeelt

Hansalmere
21-09-10, 20:13
hoi Dirk,

toppie die foto's zo

hans

Geertjun
23-09-10, 20:39
Mag ik vragen waarom je vloerverwarming hebt gelegd in een werkplaats? Ik zie op de foto's dat je het plafond geisoleerd hebt, zijn de wanden ook geisoleerd? Nog plannen met de dubbele deuren? aangezien je daar je warmte zo door kwijtraakt

Ziet er geweldig uit zo'n mooie ruime werkplek!

lensink.dirk
23-09-10, 20:46
Mag ik vragen waarom je vloerverwarming hebt gelegd in een werkplaats? Ik zie op de foto's dat je het plafond geisoleerd hebt, zijn de wanden ook geisoleerd? Nog plannen met de dubbele deuren? aangezien je daar je warmte zo door kwijtraakt

Ziet er geweldig uit zo'n mooie ruime werkplek!

als ik het in de toekomst als woning wil maken heb ik het er in zitten .
de wanden zijn geisoleerd binnen en buitenmuren zijn op nieuw op gemetselt zelf dan ,er komt een heater in te hangen om de het te verwarmen de vloerverwarming gaat wel aan maar niet altijd op een laag tempretauur

Dirk

lensink.dirk
05-12-10, 19:55
sorry

rickkoorman
07-12-10, 17:20
dirk,

wat voor een verf heb je gebruikt voor de vloer? het lijkt me een erg fijne werkplaats te worden!!

Scheppie
07-12-10, 17:53
Jaloersmakend.... ik reken mij al rijk met krap 30 vierkante meter....

lensink.dirk
07-12-10, 20:57
dirk,

wat voor een verf heb je gebruikt voor de vloer? het lijkt me een erg fijne werkplaats te worden!!

Hallo

vloercoating ik heb het 2 keer aan gebracht ,heb vanavond de frees aangesloten op afzuiging

dirk

armadaman
07-12-10, 21:12
Hallo Dirk

Wat een superschuur. Ik heb nog niet eens zo'n mooie grote benedenverdieping. Ben je hier als hobbyist aan het werk of is het vooral voor zakelijk gebruik. Succes met het inrichten en veel klus plezier.

Hartelijke groet Hugo

lensink.dirk
08-12-10, 20:52
Hallo

nu voor de hobby ,maar later mischien voormezelf beginen als klusser.

dirk

janvandijk
08-12-10, 21:41
Ziet er echt prachtig uit, een droomwerkplaats, nu al.
Het is wel zo dat ik hoor dat de nieuweste trent in werkplaatsvloeren lila is.
Grijs is toch een beetje een weinig gedurft :-D

zaag
08-12-10, 22:11
pfff... wat een luxe, ik doe het met 15m2 (en ben behoorlijk jaloers op je, super werkplaats!)

roze of lila komt idd voor, maar dat is vooral wat noordelijker de trend begreep ik :mrgreen:

rickkoorman
09-12-10, 17:15
hier de jan de bouvrie van de werkplaatinrichtingen!!!!!

lila......tja....ach het idee was erg goed...ik heb wel een unieke vloer. het scheelt met de blanke lak die is erg dof dus dan valt het allemaal erg mee.

mijn dochtertje vond het helemaal fantastisch. ze wilde er alleen nog roze vlinders op schilderen.. :mrgreen:

zaag
09-12-10, 23:23
en misschien wat gele bloemetjes en wat groen rond de rood-met-witte-paddestoelen... klinkt als de werkplaats van kabouter klus :mrgreen:

rickkoorman
10-12-10, 05:21
klusserdeklusserdeklus :D

lensink.dirk
10-12-10, 23:08
en misschien wat gele bloemetjes en wat groen rond de rood-met-witte-paddestoelen... klinkt als de werkplaats van kabouter klus :mrgreen:

Hallo

wil je me voor schut zetten of zo :lol:

zaag
12-12-10, 21:26
Hallo

Ik doelde op de werkplaats van een zeker iemand in Zwolle, maar als je er zin in hebt... dat worden dan aardig wat vierkante meters :D

pepijn
12-12-10, 22:19
Hallo

Ik doelde op de werkplaats van een zeker iemand in Zwolle, maar als je er zin in hebt... dat worden dan aardig wat vierkante meters :D

Malletje maken, spuitbussen halen en clearcoat erover, dat moet wel lukken in een dag :lol:

rickkoorman
13-12-10, 07:06
en ik weet zeker dat mijn dochterje wil helpen!! :D :D tja, wat moet ik nog over mijn vloer zeggen. geen idee dat iedereen zo enthousiast zou zijn :D :D

Athanor
13-12-10, 15:49
Ja, ja, nog even en je kunt een busje huren en je vrouw op de route langs alle leden indelen :P

Fons

zaag
13-12-10, 23:01
Dit klinkt als een groots project in de dop Rick! Je vrouw het hele land door met de "Lilla-bus", Jij met je dochtertje er achteraan voor de decoratie. Dat wordt geld verdienen als water man! Mijn dochtertje stelt zich beschikbaar om te helpen in het westen, delen we natuurlijk wel mee in de winst! :mrgreen:

ArtHarg
14-12-10, 10:14
"Houtbewerkers van Woodworking.nl, u herkent ze aan de lila vloer". Ik voel een reclamecampagne opkomen :-)

Arthur

jpandriesse
14-12-10, 19:11
* Voelt zich plots niet meer zo heel erg verbonden met woodworking.nl*

:mrgreen:

armadaman
14-12-10, 20:08
Ik zit nu ECHT te wachten op de foto's. Ik zou het niet leuk vinden ze in een programma als KLUSSEN en WONEN o.i.d te zien. De nieuwst interieurstijl begonnen in een kleine werkplaats in het noorden des lands.

We willen FOTO'S zien, maak ons blij

Creatief_Met_Hout
14-12-10, 20:13
Ik heb lila ballen in de kerstboom :oops:

Valt dat ook onder trendsetter?

lensink.dirk
14-12-10, 21:46
Ik zit nu ECHT te wachten op de foto's. Ik zou het niet leuk vinden ze in een programma als KLUSSEN en WONEN o.i.d te zien. De nieuwst interieurstijl begonnen in een kleine werkplaats in het noorden des lands.

We willen FOTO'S zien, maak ons blij

http://www.mijnalbum.nl/Foto-43WIB8M4.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YPWYHWKB.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LLFYYMRY.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-V74YUCYR.jpg

hier bij de nieuwe foto`s

Dirk

Athanor
14-12-10, 22:58
Heel mooi Dirk! Dat schiet al lekker op als je al aan het inrichten bent, dus binnenkort weer klussen :)

Voor de liefhebbers van de gekleurde vloeroplossingen, kijk nog eens in dit topic:
http://woodworking.nl/viewtopic.php?f=10&t=1555&p=18170#p18170

Fons

rickkoorman
15-12-10, 06:48
erg mooi, dirk. het was fijn om de machines te kunnen plaatsen na zo;n periode van verbouwingen. hoe heb je de lay-out bepaald van je machinepark? ook nog nieuwe machines aangekocht?

kleineklusser
15-12-10, 19:25
Dat ziet er goed uit!!! ;)

lensink.dirk
15-12-10, 19:41
erg mooi, dirk. het was fijn om de machines te kunnen plaatsen na zo;n periode van verbouwingen. hoe heb je de lay-out bepaald van je machinepark? ook nog nieuwe machines aangekocht?

Hallo

ik de afgelopen 3 jaar alle machines nieuw gekocht, ik heb het wel een beetje na gedacht over de plaats van machine`s als ik de machine aan zet gaat de afzuiging automatiche aan handig he :lol:

janvandijk
15-12-10, 20:55
Indrukwekkend, das ook wel een droom van mij, afzuiging door de vloer!!! en dan ook nog vloerverwarming! mooi hoor

lensink.dirk
24-12-10, 19:45
http://www.mijnalbum.nl/Foto-USJWS36N.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GGRGXSAP.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PMZERI7U.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JXXWQPI3.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-L73LBKXU.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PN3ALL4D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-N7GMZMQH.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TPLFEMZ7.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SHYNREK6.jpg

hier bij de foto`s die ik heb genomen dat alles is geinstallerd

rickkoorman
25-12-10, 06:56
beste dirk,

dat ziet er al heel bruikbaar uit. volgens mij kan je binnenkort weer volop bezig. ik vind het erg leuk om je verbouwing zo mee te maken. elke keer als er weer wat foto's komen ga ik zelf ook weer kritisch over mijn werkplekje nadenken. veel succes in je nieuwe werkplaats ;)

tuoh
25-12-10, 10:03
Dat is inderdaad een super de luxe werkplaats, wat mij wel opviel bij het bekijken van de foto's is de zaagmachine. Die heeft een bladverbreding langs links? dat zie je bijna nooit, werkt dat gemakkelijk?

Mvg,

André

lensink.dirk
25-12-10, 10:50
Dat is inderdaad een super de luxe werkplaats, wat mij wel opviel bij het bekijken van de foto's is de zaagmachine. Die heeft een bladverbreding langs links? dat zie je bijna nooit, werkt dat gemakkelijk?

Mvg,

André

Hallo

dat heb ik zelf er aangemaakt, die hoort eigelijken aan de rechter zijde ,met zagen kan ik breeder zagen ,allen moet ik oppassen dat ie naar links kantelet

Dirk

Seek
25-12-10, 12:07
Sjieke tent! Nu mog een mooie degelijke werkbank ;)

Zo'n hokje voor de afzuiger is heel mooi. Heb je daar dan ook een luchtuitlaat naar buiten?

lensink.dirk
25-12-10, 12:10

Zo'n hokje voor de afzuiger is heel mooi. Heb je daar dan ook een luchtuitlaat naar buiten?

Hallo

nee ,dat heb ik niet ,als ik een machine aan zet gaat de afzuiger aan ,is dat nodig een luchtuitlaat naar buiten ?

Dirk

BvR
25-12-10, 13:36
Dirk,

Ik zag dat je de HBM 600 machine gebruikt als zaagtafel.

Hoe bevalt deze je?

Gr. Bart

jaap
25-12-10, 14:28
Mooie werkplaats Dirk! Ik zie allemaal mooi geinstalleerde machines, doe je ook iets met handgereedschap? Is het hobby voor je of moet je het weer terug verdienen.

jaap

tuoh
25-12-10, 15:15

Hallo

nee ,dat heb ik niet ,als ik een machine aan zet gaat de afzuiger aan ,is dat nodig een luchtuitlaat naar buiten ?

Dirk

Ja, best wel, de aangezogen lucht moet ergens heen, het verbetert de prestaties van de zuiger.
Beter is nog om ook een afsluitbaar rooster en bijkomende filter te plaatsen naar de werkplaats, je krijgt er dan warmterecuperatie gratis boven op, niet onbelangrijk op koude dagen. Op de warme dagen laat je dan de lucht ontsnappen naar buiten.

De afzuiging zal afhankelijk van zijn debiet x aantal m3 (warme) lucht per uur wegzuigen, en daar krijg je koude lucht voor in de plaats, die komt langs alle kieren binnengestroomd.

Mvg,

André

lensink.dirk
25-12-10, 16:11
Dirk,

Ik zag dat je de HBM 600 machine gebruikt als zaagtafel.

Hoe bevalt deze je?

Gr. Bart

Hallo

ik heb deze ongeveer 1 jaar in gebruik ,het bevalt me tot nu wel goed ,geen probbelem mee gehad .

Dirk

lensink.dirk
25-12-10, 16:14
Mooie werkplaats Dirk! Ik zie allemaal mooi geinstalleerde machines, doe je ook iets met handgereedschap? Is het hobby voor je of moet je het weer terug verdienen.

jaap

Hallo

me handgereedschap heb ik in een kast en onder de werkbank liggen ,nu is het hobby ,in de toekomst wel me boterham aan wil verdienen.

lensink.dirk
25-12-10, 16:26

Hallo

Dirk

Ja, best wel, de aangezogen lucht moet ergens heen, het verbetert de prestaties van de zuiger.
Beter is nog om ook een afsluitbaar rooster en bijkomende filter te plaatsen naar de werkplaats, je krijgt er dan warmterecuperatie gratis boven op, niet onbelangrijk op koude dagen. Op de warme dagen laat je dan de lucht ontsnappen naar buiten.

De afzuiging zal afhankelijk van zijn debiet x aantal m3 (warme) lucht per uur wegzuigen, en daar krijg je koude lucht voor in de plaats, die komt langs alle kieren binnengestroomd.

Mvg,

André

Hallo

nu met deze teks is mijn spoorbeister ,kun je mischien een teken in of zo iets maken :oops:

Dirk

tuoh
25-12-10, 19:47
Zal proberen om wat duidelijkheid te scheppen. Nu staat je afzuiging in een kleine gesloten ruimte met maar één opening, namelijk de deur. Is deze deur gesloten en je afzuiging draait dan trekt die afzuiging afhankelijk van het type tussen de 1500 en de 6000m3 lucht per uur in dat kleine kamertje, met de deur dicht kan die aangezogen lucht niet snel genoeg weg en je krijgt in de ruimte dan ook een overdruk, met als gevolg dat de afzuiging een deel van zijn capaciteit verliest.

Maak je nu in dat kamertje een opening naar buiten dan kan de aangezogen lucht wel weg, en is er geen probleem.

Maar als de afzuiging draait dan trekt ie niet alleen lucht uit de werkplaats, ook de warmte neemt ie mee naar dat gesloten kamertje, en als er een opening naar buiten is ontsnapt langs daar ook alle warmte :x
De beste oplossing is dan ook om in dat kamertje TWEE openingen te voorzien, één naar buiten gericht, en een tweede opening naar de werkplaats gericht, beide openingen kan je best voorzien van een deurtje of iets dergelijks.

In de winter sluit je de opening naar buiten af, en open je de doorgang naar de werkplaats, de weggezogen lucht + warmte kan dan langs deze opening terug de werkplaats in. :D :D GEEN warmteverlies naar buiten op deze manier.
Voorzie je de opening tussen het kleine kamertje en de werkplaats ook nog van een bijkomende filterdoek dan word de lucht nog eens gezuiverd voor ie weer de werkplaats binnenkomt.

Je krijgt dan een stofafzuiging met warmterecuperatie, en dat is iets waar veel bedrijven enkel van kunnen dromen.

EN NOG IETS HEEL BELANGRIJK, bij een stofafzuiging geplaatst in een kleine gesloten ruimte is het gevaar voor een stofexplosie nooit ver weg, word de mengeling tussen stof en lucht optimaal dan is de minste vonk voldoende om het dak van de werkplaats honderd meter verder te parkeren :mrgreen: Dat wil je niet mee maken.

Ik hoop dat één en ander een beetje duidelijk is?

Mvg,

André

lensink.dirk
25-12-10, 21:22
Zal proberen om wat duidelijkheid te scheppen. Nu staat je afzuiging in een kleine gesloten ruimte met maar één opening, namelijk de deur. Is deze deur gesloten en je afzuiging draait dan trekt die afzuiging afhankelijk van het type tussen de 1500 en de 6000m3 lucht per uur in dat kleine kamertje, met de deur dicht kan die aangezogen lucht niet snel genoeg weg en je krijgt in de ruimte dan ook een overdruk, met als gevolg dat de afzuiging een deel van zijn capaciteit verliest.

Maak je nu in dat kamertje een opening naar buiten dan kan de aangezogen lucht wel weg, en is er geen probleem.

Maar als de afzuiging draait dan trekt ie niet alleen lucht uit de werkplaats, ook de warmte neemt ie mee naar dat gesloten kamertje, en als er een opening naar buiten is ontsnapt langs daar ook alle warmte :x
De beste oplossing is dan ook om in dat kamertje TWEE openingen te voorzien, één naar buiten gericht, en een tweede opening naar de werkplaats gericht, beide openingen kan je best voorzien van een deurtje of iets dergelijks.

In de winter sluit je de opening naar buiten af, en open je de doorgang naar de werkplaats, de weggezogen lucht + warmte kan dan langs deze opening terug de werkplaats in. :D :D GEEN warmteverlies naar buiten op deze manier.
Voorzie je de opening tussen het kleine kamertje en de werkplaats ook nog van een bijkomende filterdoek dan word de lucht nog eens gezuiverd voor ie weer de werkplaats binnenkomt.

Je krijgt dan een stofafzuiging met warmterecuperatie, en dat is iets waar veel bedrijven enkel van kunnen dromen.

EN NOG IETS HEEL BELANGRIJK, bij een stofafzuiging geplaatst in een kleine gesloten ruimte is het gevaar voor een stofexplosie nooit ver weg, word de mengeling tussen stof en lucht optimaal dan is de minste vonk voldoende om het dak van de werkplaats honderd meter verder te parkeren :mrgreen: Dat wil je niet mee maken.

Ik hoop dat één en ander een beetje duidelijk is?

Mvg,

André

hallo

nu is het me duidelijk,is een doorsnede van 100 mm naar buiten voldoen ?, in de werkplaats komt nog een 4 afzuig punten voor een mechanical afzuiging met een doorsned van 80 mm

Dirk

tuoh
25-12-10, 21:49
De zelfde diameter van buis is wat aan de kleine kant, groter is beter. Denk dan aan 150mm à 200mm diameter. Het hoeft ook geen rond gat te zijn, vierkant, rechthoekig, wat je maar wil, het kan allemaal.

Mvg,

André