welke keuze

Johan2016

Nieuw lid
25 mrt 2016
8
0
He hallo,

Ik sta op het punt om een afkort/radiaalzaag aan te schaffen.
Mijn keuze is tussen de:

- Dewalt dws 780 en,

- AEG PS 305

verschillende winkels hebben leuke aanbiedingen van de Dewalt met zaagbok maar de AEG schijnt een iets zwaardere machine te zijn de de dws 780 (zwaartste afkortzaag van Dewalt).
De reden die de technische man van een winkel opgaf was dat die van dewalt iets lichter is omdat die echt gemaakt worden om dagelijks te transporteren.

Iemand ervaring met 1 of beide machines ???
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Met een prijsklasse kan men misschien ook nog met een alternatief komen.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Welkom op het forum.

Zelf heb ik geen ervaring met beide machines, maar wellicht dat je iets meer geduld moet hebben op reacties van anderen.
De antwoorden komen vanzelf👍
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
932
Leeuwarden
Welkom op het forum!

Je hebt meteen de meestgestelde vraag van het forum te pakken;)

Als je deze lijst met topics over de afkortzaag eens goed doorleest ben je een enorme hoeveelheid informatie rijker, bovendien kom je alternatieven tegen waar je mogelijk nooit aan gedacht hebt. Met name op de tweede pagina staan interessante topics.

Succes! Fons
 
Laatst bewerkt:

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Beide machines liggen rond de € 900,-

Festool is me echt net iets te duur:)

weet je dat zeker voor die €200 voor de kapex 120? En als je de kapex 88 neemt zit je ook rond de €900

Maar als ik tussen de dewalt en de aeg zou moeten kiezen zou het de dewalt worden. Is in mijn ogen een veel degelijkere machine. Dewalt heeft zich zeker op het gebied van afkort en tafelzagen bewezen goed te zijn.
 

A.N

Actieve deelnemer
- Dewalt dws 780 en,

- AEG PS 305

Iemand ervaring met 1 of beide machines ???

De Dewalt 780 heb ik nu 4 jaar in gebruik, die wordt dagelijks vrij intensief bij ons gebruikt.
Solide goede machine, nauwkeurig en is z'n geld meer dan waard.
Minpuntje blijft de stofafzuiging, die is gewoon niet optimaal en mij lijkt de afzuiging van bijvoorbeeld de Kapex beter doordacht cq te functioneren.
Het kan zijn dat Dewalt in de huidige versie de afzuiging heeft verbeterd dat weet ik niet.
Als je besluit om voor de Dewalt te gaan doe je in elk geval geen miskoop.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.