Hamach deltaschuurmachine. Iemand ervaring mee.

D

DervishD

Guest
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier heb gepost en ik heb een vraag voor jullie. Mijn goede oude Rupes deltaschuurmachine is overleden dus ik heb een nieuwe nodig voor mijn werk (ik ben scheepstimmerman). Nu kwam ik online de deltaschuurmachine van Hamach tegen voor een leuke prijs, €145 incl BTW. ik heb er echter nog nooit mee gewerkt (maar heb schilders er wel mee zien werken) en vroeg me of één van jullie ervaring heeft met Hamach? Zitten hun machines op hetzelfde kwaliteitsniveau als Rupes en Festool en geven ze hetzelfde schuurresultaat?
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Ik heb een vriend met een eigen schilderbedrijf en die vindt ze tov de Festool dts 400 maar niks. Gaan sneller kapot en schuren minder fijn.
Ik zou voor die paar tientjes meer (€229 incl.en € 275 incl.voor de eq) gewoon die Festool nemen.
Ik was vroeger ook van de Rupes en Hamach, maar vind die dts 400 toch een fijner ding.
Ik ben niet van de Festool brigade, maar vind die dts toch net een stapje hoger.
 
Laatst bewerkt:
D

DervishD

Guest
Ik heb zelf nooit enig verschil in eindresultaat gezien tussen Rupes en Festool, ze schuren beide even goed. De Rupes die ik had heeft ook 7 jaar goed gewerkt. Misschien gewoon weer Rupes nemen, ze hebben een nieuw model met een nieuwe filter unit, ventury noemen ze dat.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.