Houten lijmklem, experiment 626

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Toen ik vorige week een de garage na een weekeinde klussen aan het opruimen was, kwam ik een stukje multiplex tegen. Nu moet ik binnenkort het frame van m'n combitafel gaan lijmen, maar de lijmklemmen die ik heb zijn niet lang genoeg. Nu heb ik op YT diverse zelfgemaakte houten klemmen gezien. Kom, dacht ik, laten we het eens proberen. Zodoende heb ik vorige week de stroken gezaagd en gelijmd, vandaag tussendoor de gaten geboord. Hierbij de stand tot op heden.
Binnenkort een draadeind en wat moeren halen voor het klem gedeelte.

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
 
Laatst bewerkt:

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Zo, tussen de bedrijven door de lijmklem afgemaakt. Valt me niet tegen om zelf te doen. Hier en daar wat verbeterpuntjes opgepikt om bij de volgende lading mee te nemen.

image.jpg
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Martijn, Ik zal morgen nog even een paar foto's schieten.

Ter aanvulling:
Ik heb de lijmklemmen gebaseerd op bijgevoegd voorbeeld van Lumberjocks (en de link naar het YT filmpje op de site): http://lumberjocks.com/George_SA/blog/32027
In plaats van massief hout heb ik 4 lagen multiplex gebruikt.
 
Laatst bewerkt:

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Op verzoek wat extra foto's van de lijmklem. Het was een tussendoor project en heeft niet de volle aandacht gehad, dus verdiend niet de schoonheidsprijs. Maar het gaat om de functionaliteit hé.

image.jpg
In het zonnetje ;)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Bijna allemaal "restjes"
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Knap gedaan. Ik ga er binnenkort ook eens enkele maken. Zie ik het goed dat je ze nu niet rechtop kan zetten doordat metalen plaatjes uitsteken? Zou je kunnen oplossen met een blokje hout op het einde.
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Die metalen plaatjes dienen om het draadeind waarmee het eindblok wordt gepositioneerd vast te houden. Dat blokje hout op het einde is een goed idee. Hoewel ik ze wel rechtop kan zetten, neem ik dat mee met de overige verbeterpunten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.