PDA

Bekijk Volledige Versie : Stanley Sweethaert 750 Series beitel set

guidovanalphen
19-03-16, 17:27
Kom ik toch een aanbieding tegen voor 8 nieuwe Sweethearts ......het lukt me niet dat dan te laten lopen :rolleyes:
Wel geprobeerd natuurlijk, maar na een minuut of 2 - 3 al overtuigd dat ze beter af zijn in mijn werkplaats ;)
45327

Fijn weekend allemaal - ik heb wat te vlakken en te slijpen ;-)
Guido

Hunto
19-03-16, 18:24
Gefeliciteerd met je aankoop! Ben benieuwd hoe ze bevallen. De grepen lijken lekker in de hand te liggen. Ben benieuwd hoe de rest er uit ziet, want ja, daar ontbreekt een foto van......;)

Klaas
19-03-16, 21:24
Mooie aankoop! Jammer dat we niet meer van ze zien... ;)

DervishD
19-03-16, 21:30
Top beitels. Ik gebruik ze zelf al bijna 3 jaar en ik wil geen andere meer.

guidovanalphen
19-03-16, 21:42
Ja, ze lijken mij ook erg fijn en ze liggen erg goed in mijn hand.
En ze zijn mooi ;-)
45350453514535245353
Dat zijn ze zonder tas en vervolgens in hun nieuwe habitat - haha

Goed weekend!
Mhg, Guido

Klaas
19-03-16, 21:57
Sexy hoor! :) Veel plezier ervan, ik denk dat dat wel gaat lukken. ;)

Pel
19-03-16, 22:14
Mooie set beitels Guido, ze zullen bij jou zeker dienstbaar zijn, gefeliciteerd met de aankoop.

Groet Pel.

Hunto
19-03-16, 22:18
Heel mooi!
ik vind de werkbank er echter niet bijpassen. Maar dat is niet erg, daar weet ik wel een bestemming voor! :D

Woruta
20-03-16, 07:45
Haha!

guidovanalphen
20-03-16, 08:14
Heel mooi!
ik vind de werkbank er echter niet bijpassen. Maar dat is niet erg, daar weet ik wel een bestemming voor! :D

Kijk, dat is het mooie van zo'n forum: dingen die je zelf niet (meer) ziet, daar krijg je dan gelijk hulp bij! :o
Ondanks dat het minder goed past, probeer ik het er toch even mee te doen :p
Goed weekend!

JanAnton
20-03-16, 08:15
ah, zo'n setje heb ik ook. Vind ze heerlijk in de hand liggen. Ik heb die van Lie-Nielsen wel eens bekeken en vastgehouden, maar vind deze eigenlijkj fijner. Iets minder mooi afgewerkt uiteraard, maar zeker een fijn setje!

guidovanalphen
20-03-16, 08:35
Dag JanAnton,
Ik kom graag eens je schaven bekijken - wauw! We wonen (nog) vlak bij elkaar, en zo'n #1 gaat makkelijk mee ;-))
Maar serieus, echt mooi.
Goed weekend! Guido

Seek
20-03-16, 08:43
Mooie werkplaats Guido! Even nieuwsgierig, staan die schaven gewoon los in dat rekje? Blijft dat zomaar staan? (even geen flauwe grapjes over aardbevingen maken).

guidovanalphen
20-03-16, 09:01
Mooie werkplaats Guido! Even nieuwsgierig, staan die schaven gewoon los in dat rekje? Blijft dat zomaar staan? (even geen flauwe grapjes over aardbevingen maken).

Dag Seek,

Ze staan helemaal los, ik pak ze er zonder handelingen uit en zet ook net zo makkelijk weer terug. De helling is genoeg om ze te laten staan.
Onderin zit een rabbet waar de grote stanley's me hun "kont" net invallen.

Goed weekend, Guido

Seek
20-03-16, 09:28
Ok, goed om te weten. Zoiets wil ik ook nog eens maken.

MasaveHout
20-03-16, 09:37
Mooie set !! Zal ook goed passen in mijn werkplaats...maar....eigenlijk niet nodig...hahaha....

Roeland
20-03-16, 10:28
Guido,
Wat een mooie werkplek en fijne spulletjes!!!
Ik wist niet dat er ook een set van acht beitels bestond, kende alleen de set van vier en zes.
Als ik vragen mag waar heb je deze set gekocht?

Groetnis,

Roeland

Spaander
20-03-16, 11:07
Ik vind het toch wel apart dat de prijzen die ik tegen kom met google uiteenlopen in dollars vanaf $164 en in euro van €239 tot €389.
Mvg,:).

guidovanalphen
20-03-16, 11:42
Hoi Roeland en Spaander,
Met de prijzen is het inderdaad heel bizar.....ik kwam die verschillen uiteraard ook tegen - en de set van 8......
Die loopt helemaal uiteen qua prijs, tot 480 Euro aan toe?!!?!!
Ik had een zoek automaatje aangezet, en een week of 4 terug kreeg ik resultaat: Toolmax heeft ze in de aanbieding (?) / leveringspakket:

Stanley Handgereedschap Steekbeitelset Sweetheart 8-delig
1-16-793

op toolmax.nl
Dus daar heb ik ze 4 weken geleden besteld, was op voorraad, voor 119,-- Euro.....Voorraad bleek het niet te zijn, 2 mails dat het langer ging duren.....
ik d8 ze gaan mailen dat het een foutje is (dit is vlgs mij nl de prijs voor een set van 4 - maar ik weet het niet).
EDIT: zie nu dat de set van 4 er voor 60 Euro op staat....

Bleken ze na 4 weken in keer afgeleverd te worden :cool:

Goed weekend! Guido

EDIT: linkje naar deze set: https://www.toolmax.nl/stanley-steekbeitelset-sweetheart-8-delig.html

JanAnton
20-03-16, 12:32
Dag JanAnton,
Ik kom graag eens je schaven bekijken - wauw! We wonen (nog) vlak bij elkaar, en zo'n #1 gaat makkelijk mee ;-))
Maar serieus, echt mooi.
Goed weekend! Guido

Beste Guido,

ik stuur je even een pm. Heb trouwens ook die set bij toolmax.nl gekocht. Veel goedkoper dan elders en ook nog in die leren foedraal.

Pel
20-03-16, 13:05
Op de meeste sites kosten deze beitels 239, dat is nog eens een verschil met de 119 van de Toolmax. Zo zie je maar weer hoeveel winst erop gepakt wordt, tenminste ik neem aan dat ze de beitels niet onder de inkoop waarde verkopen? Persoonlijk zit ik al behoorlijk dik in de steekbeitels anders had ik ze ook gekocht, en voor ze hier aan de wand te hangen alleen voor de heb, daar schiet ik ook niks mee op. Ben wel benieuwd naar de standtijd van de beitels, Guido als je er een tijd mee hebt gewerkt graag een post hoe ze bevallen?

Groet Pel.

Klaas
20-03-16, 13:37
Mooie prijs Guido! Oh, ik hoop niet dat je het erg vindt, maar ik heb je idee van het aan de muur schroeven van het foedraal gepikt.. ;) Ik heb de mijne nu ook aan de muur geschroefd, veel makkelijker dan een steun maken. :D

Huib
20-03-16, 14:17
http://www.woodworking.nl/attachment.php?attachmentid=20878&d=1412838556
(http://www.woodworking.nl/attachment.php?attachmentid=20878&d=1412838556)
Bij mij hangen ze al een paar jaar in de gereedschapskast en na het vlakken van de achterkant en slijpen op de waterstenen zijn het geen verkeerde beitels.

Wel vind ik ze aan de lichte kant en iel maar dat is persoonlijk. Vandaar dat ik voor veel werk de beitels van Bahco en Nooitgedacht gebruik, die robuuster zijn.

willem1958
20-03-16, 14:44
Zo, da's een mooie set Guido en een nette prijs ook!

guidovanalphen
20-03-16, 16:30
Mooie prijs Guido! Oh, ik hoop niet dat je het erg vindt, maar ik heb je idee van het aan de muur schroeven van het foedraal gepikt.. ;) Ik heb de mijne nu ook aan de muur geschroefd, veel makkelijker dan een steun maken. :D

Mooi Klaas: fijn dat het je op een idee bracht ;-))
Ik heb ze aan French cleat geschroefd, kan ik ze toch altijd makkelijk verplaatsen....
Goed weekend! Guido

guidovanalphen
20-03-16, 16:33
Mooie kast Huib!
Zie veel bekende spullen: hoogte meter, cookies, schaven, Veritas en natuurlik de beitels ;-))
Ja, maar dat lichte vindt ik juist erg fijn: liggen mooi in de hand, fijn om klein werk te doen.
Ik heb nog een setje van 4 van de Lidl - met mooie handvaten, en een Nooirgedacht setje.

Zo'n kast staat ook nog hoog op mijn lijstje.....

Goed weekend!
Guido

Huib
20-03-16, 17:02
Klop voor het fijne werk zijn ze uitermate geschikt. Bij het uitsteken van een zwaluwstaart bv.. De foto heb ik even uit een ander topic gehaald en inmiddels is de indeling veranderd en kom ik ruimte te kort hahahaha.

guidovanalphen
20-03-16, 17:56
Tijd voor een nieuwe foto Huib! Ben benieuwd.

guidovanalphen
20-03-16, 17:58
45401

Roeland
20-03-16, 19:29
Bedankt voor de tip Guido.
Ik heb ze inmiddels besteld ben benieuwd echt een top prijs.

groetnis, Roeland

Woruta
20-03-16, 19:57
Misschien een gekke vraag, maar wat moet jij met zo'n setje Roeland? Met al dat mooie zelfgemaakte gereedschap :)

mark20v
20-03-16, 20:20
Vanuit hier ook bedankt voor de tip Guido. Deze set gaat mijn glimmende Kirschen beitels die ik onlangs heb verkocht vervangen. Zag trouwens dat bol.com ze onlangs ook voor deze prijs heeft verkocht. Ben benieuwd naar de kwaliteit (en levertijd😉).

Roeland
21-03-16, 18:36
Misschien een gekke vraag, maar wat moet jij met zo'n setje Roeland? Met al dat mooie zelfgemaakte gereedschap :)

Woruta, je kan nooit genoeg beitels hebben!!! :)
Maar dat is niet de reden ik wil al jaren een setje socket beitels hebben om te zien wat de voor en nadelen hiervan zijn.. LN beitels daar heb ik de beurs niet voor en de Sweet hart vond ik voor de advies prijs nog iets te duur voor zo'n test.
En toen kwam er die aanbieding voor € 119,00 en ik dacht nu of nooit, bestellen dus.
Levertijd volgens de site 2 tot 4 dagen, maar ik houd rekening met enkele weken. Het verschil tussen de LN en SH beitels heb ik me laten vertellen is dat de SH beitels ranker (dunner) zijn en hierdoor uitermate geschikt voor fijn zwaluwstaart werk. Ben benieuwt!!!

groetnis, Roeland

DervishD
21-03-16, 19:55
Zie ik daar in je kast een Starrett winkelhaak hangen?

Klaasjandiederik
24-03-16, 11:11
Roeland,

De SH beitels een iets hogere zijkant hebben in vergelijking met de LN beitels.
Hierdoor kunnen ze toch iets minder goed in de hoeken komen toch?
Hieronder een afbeelding uit de review van de Schwarz op de Popular woodworking webzijde.
Op de voorgrond een SH en op de achtergrond een LN

http://www.popularwoodworking.com/wp-content/uploads/2011/02/stanley_bevels_IMG_0025-4.jpg

Zelf heb ik ook de set van 8 SH beitels. Een jaar of 3 geleden gekocht bij de Ijzerwarenunie voor ongeveer 125 euro.
Ben er erg tevreden over. Ik vind het kleine handvat erg prettig in de hand liggen vergeleken met bijvoorbeeld de standaard Nooitgedacht beitels.

Huib
24-03-16, 14:38
Zie ik daar in je kast een Starrett winkelhaak hangen?

Als je de foto van mijn gereedschapskast bedoeld..ja. Zal aankomende week een nieuwe foto maken van de indeling.

guidovanalphen
24-03-16, 20:00
Let met het sljpen wel op: ze komen met 30graden - ik vindt dat mooi, maar als je slijphulpje op 25 staat, begint het niet goed ;-))
Wat deze man beschrijft heb ik net gedaan: http://www.highlandwoodworking.com/woodworking-tips-1104apr/sweetheartchisels.html (http://www.highlandwoodworking.com/woodworking-tips-1104apr/sweetheartchisels.html)en nu hangen ze weer op hun plekje - haarscherp.
Wat een genot om mee te werken, veel mooier (vindt ik) dan mijn Nooitgedacht of Lidl beitels.
45617
45618

Roeland
24-03-16, 21:11
Klaasjandiederik, dat ze iets hogere "zijkanten" hebben is geen probleem je snijdt immers met de snede! Nee ik bedoel ze zijn dunner en langer en dus ideaal om tussen de "kleine" staarten de steken en te snijden. De meeste beitels zijn te dik voor de fijnere/kleinere zwaluwstaarten.
Als het goed is krijg ik ze morgen binnen! (vandaag een mailtje gekregen).

groetnis, Roeland

Nick18
24-03-16, 21:20
Als het goed is krijg ik ze morgen binnen! (vandaag een mailtje gekregen).
Ik ook! Ben benieuwd. Nog bedankt voor de tip Guido.

guidovanalphen
03-04-16, 17:47
Ik ook! Ben benieuwd. Nog bedankt voor de tip Guido.

En Nico (en Roeland)? Al binnen?

Goed weekend, Guido

mcbons
03-04-16, 19:18
Heb de set ook bij bol.com gekocht en een aantal airmiles ingeruild. Dan zijn ze nog goedkoper.

Roeland
03-04-16, 23:50
En Nico (en Roeland)? Al binnen?

Goed weekend, Guido

Guido,
Ja heb de beitels binnen en ga ze van de week de eerste slijp geven. Zo op het eerste gezicht zien ze er gelikt uit!
Heb er veel zin in om ze te gaan gebruiken, zal zeker even een review plaatsen tzt.

groetnis, Roeland

Nick18
04-04-16, 06:22
Guido,

Ik heb ze ook binnen. Het is een prachtig set met een mooie lederen foedraal. De handvatten hebben een mooie vorm en zijn erg licht! T.o.v. van mijn Lidl (en Peugeot, Nooitgedagt, EA Berg etc.) beitels houden ze beter vast. Vooral voor zgn. 'paring' vind ik ze erg geschikt.
Ik heb de handvatten licht geschuurd/opgeruwd aan de punt en daarna vastgeslagen in de 'socket'. Zitten nu prima vast.
Het vlakken van de achterkant van de twee breedste beitels koste wel wat moeite/tijd (beitel was niet mooi vlak of hol), de rest was erg eenvoudig te doen. Alleen de breedste beitel had ik al nodig en heb ik dus volledig afgewet. De standtijd lijkt erg goed.

Ben benieuwd wat Roeland ervan vindt.

deejay
14-06-19, 12:14
Ik kan deze set nu goedkoop krijgen voor 99 euro. Kopen?

JanAnton
14-06-19, 12:23
voor de set van 8? Ik heb die set ook en ze bevallen me nog steeds uitstekend!

Keeswest
14-06-19, 12:26
Ik kan deze set nu goedkoop krijgen voor 99 euro. Kopen?

Wellicht zijn er ook andere leden die de set voor deze prijs willen kopen.
Dus een linkje is altijd fijn voor hen.

Klaas
14-06-19, 12:28
Wellicht zijn er ook andere leden die de set voor deze prijs willen kopen.
Dus een linkje is altijd fijn voor hen.

Baptist heeft deze voor €99,- in de verkoop: https://www.baptist.nl/houtbewerkers/steek-en-hakbeitels/stanley-steekbeitels/stanley-8-delige-sweetheart-sw-steekbeitelset-incl-lederen-foudraal

deejay
14-06-19, 13:08
Bij baptist dus :)

GH1
14-06-19, 13:21
Al vanaf 1 januari daar in de aanbieding.... eerst tot eind maart, verlengd tot eind juni.
Maar om daar nou een thread van 2016 voor te herstarten :-).

MerkiMac
14-06-19, 14:26
Niks mis mee toch. Guidovanalphen heeft er een tijdje mee gewerkt en aangegeven dat hij ze erg fijn in het gebruik vindt. Dervish overigens ook (waarom is hij gebanned...?) Dat er nu een nog scherpere aanbieding is, maakt dat sommigen onder ons ze misschien wel willen kopen en met de review van 2 jaar geleden wordt de keuze extra makkelijk gemaakt.

Hiertebreeddaartelang
14-06-19, 20:12
Hier ook besteld! (want de 3 Bahco beitels "didn't cut it")
Bedankt voor de tip! (datgezegd: te mooi om waar te zijn?)

Groet!

HTBTL!

Nico Oosthoek
14-06-19, 21:23
Ik heb ze nu 2 jaar en het is nog steeds een genot om mee te werken.
Bovendien zien ze er ook zo mooi uit. De leren hoes is makkelijk om de beitels mee te nemen, maar in mijn werkplaats hangen ze mooi in een rek.

RoboW
15-06-19, 07:33
Kon de verleiding ook niet weerstaan ...
Heb mezelf ook maar een setje cadeau gedaan

Dank voor de tip