Blokkz, zelf maken?

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Kennen jullie Blokkz?

Ik had even gezocht, ze zijn niet in Nederland te verkrijgen. Maar ach, zelf maken is toch leuker?
mhe6tmx.jpg
Dit kwam ik tegen op een forum. Lijkt er dus op dat t prima werkt..


Zelf wil ik het uitvoeren door en bezemsteel aan 1 kant een stuk te vlakken. En dan te lijmen op een langere plank, van deze plank zaag je dan meerdere van deze smallere stukken. Eventueel nog een schroefje bij elk deel.
zelf Blokkz.jpg
lijm oppervlakte van het rechte kantje is in dit geval ongeveer 18 x 20mm

Wat denken jullie.. maak ik nog ergens een denkfout?
Denken jullie dat dat stevig genoeg is?? Je moet er wellicht niet de uiterste kracht op klemmen.
 
Laatst bewerkt:

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Ik zou een dikke bezemsteel gebruiken zoals van een schoffel, deze 2 mm inlaten in het plankje en verlijmen.
Dan wel gebruiken zoals op filmpje en niet als op de foto, dan heeft inlaten geen nut.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.669
2.552
Gaanderen
Nico voor gebruik binnen in droge ruimtes zou ik me geen zorgen maken. Ik vind duimhengen goed gevonden. Maar zijn ze niet wat zwaar?
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Gelukt! beetje zwaar zijn ze wel maar dat maakt niet uit!

Zonder iets waren ze inderdaad te glad, maar met een stukje racefiets binnenband werkt t super!
Ow een tip.. een lijmklem met een kantelbaar voetje die soms meedraait is op zo`n ronde vorm niet heel fijn.
Zo`n snelspanklem is ideaal :)

2016-03-20 16.28.30.jpg

2016-03-20 16.27.15.jpg

2016-03-20 16.38.47.jpg

Van de week nog 2 maken dan kan ik vier hoeken tegelijkertijd klemmen :)
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Mooie Blokzz, ik had ze nog nooit gezien, en zo te zien zijn ze makkelijk in het gebruik, ik moet even zoeken in mijn centraal magazijn. Ik meen dat ik hier nog wat slepen heb liggen die nergens meer voor gebruikt worden. Dus daar gaat de slijptol in, bedankt voor de tip Nico.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.