Scheppach pl55

H143

Nieuw lid
27 mei 2015
16
0
Sinds een paar maand heb ik een scheppach pl55 invalzaag.

Deze zaag werkt voor mij goed en de prijs Kwaliteit verhouding is zeer goed.
Wst ik wel ern groot nadeel vind is daf de zaag behoorlijk zwaar naar beneden scharnierd.
Nu heb ik op YouTube gezien dat er mensen zijn die deze zaag modificeren door de veer in te korten of vervangen door een minder sterkere.
Heeft iemand hier dit al gedaan? En welke veer heb ik nodig?

Ook wil ik graag een langere liniaal er bij hebben ik heb nu 2 van 70cm en wil graag 1 van 140mm ik kan de 2 linialen wel koppelen maar vind het niet erg precies werken.

Nu heeft scheppach wel langere linialen in het assortiment deze hebben 2 t tracks net als bij een festool rail maar dan allebei met de opening naar beneden. Ik wil graag hiervoor een parallel geleider maken maar dat wil
denk ik niet met een scheppach rail.
Weten jullie of hier ook alternatieven voor zijn?
 
Laatst bewerkt:

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Volgens mij kan je alleen de Scheppach rails gebruiken. Ik heb een review gevonden waarin gezegd wordt dat de Scheppach wel op de Festool/DeWalt/Makita past, maar dat de zaag te breed is en de splinterstrip niet gebruikt. Daardoor verlies deze een beetje z'n nut. Dus als ik het goed heb begrepen ben je gebonden aan de Scheppach rails.
 

H143

Nieuw lid
27 mei 2015
16
0
ok dan ga ik maar voor een originele scheppach rail.
is er ook iemand die weet welke veer ik kan gebruiken en waar ik die kan kopen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.