powers-systainer

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Zo'n oprolsysteem leidt weer tot beperking van de stroomsterkte die er door mag, en vervuilt snel als je de kabel op de werkplek oprolt (helemaal stofvrij is ook de Festool werkplek niet). Je kabel even helemaal uitleggen is wel zo veilig en makkelijk in onderhoud.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
ik ben ook zot van festool maar niet zo zot

Hetzelfde geld voor die Festool radio. Leuk ding, komt aardig geluid uit.
Maar €160 voor een radiootje met een 10w speakertje, kom op zeg.
Heb nu 2x 180w en een omgebouwde autoradio in mijn schuur hangen.
Al met al €85 kwijt.....
 

Guus Flater

Actieve deelnemer
3 mei 2015
270
35
Eindhoven
Leuk idee van Festool. Ik voorzie wel enkele probleempjes. Het lijkt mij dat je zo'n stekkerdoos op werkhoogte wilt hebben om zo min mogelijk te bukken. En je koppelt hem dan vast aan je systainers.
Een onverlaat (zoals mijzelf) tilt zijn voeten niet goed op en trekt je hele "systainer-flat" om.
(Ik heb geen foto's gezien over de indeling in de systainer, dus ik ben nu aan het speculeren.)
Daarbij moet je de kabel redelijk vuil- stof-vrij maken voordat je de kabel opbergt. Doe je dat niet, wordt ook je telefoon of ander gereedschap in de systainer vuil. En een uitneembaar (makkelijk schoon te maken) oprolmechanisme lijkt mij toch ook niet te veel gevraagd?
Ik weet niet wat makkelijker is, een stroomhaspel of de 10 meter opbergbare stroomkabel van Festool.
 

Stefan Keulers

Nieuw lid
20 mrt 2016
4
0
Beek, Limburg
Leuk bedacht, past ook erg mooi in het systeem, vind alleen 10 meter erg kort vooral als je ergens op een bouwplaats aan het werk bent.
Maar zeker mooi voor kleinschalig renovatie werk in huis:rolleyes:
 

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
Ik voel echt een mooie zelfbouw aankomen :p Zo moeilijk is het toch niet om dit te fixen zelf.... Die 10meter zou gelijk wat langer worden!
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
deze 'uitvinding' van tanos valt me ook een beetje tegen. ik heb zelf enkele maanden iets soortgelijks gemaakt voor in mijn MFTC XXL. een systainer 2 met een 7 meter snoerhaspel erin. de kan ik in een stopcontact prikken zodat ik altijd bij mijn MFTC stroom heb voor mijn stofzuiger/decopeerzaag/bovenfrees o.i.d. tevens zit mijn makita oplader permanent binnenin de systainer aangesloten.

enige nadeel is inderdaad dat ik geen 2200 op dat kleine haspeltje kan zetten. maar kleine handmachines geen probleem.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.106
239
Goeree-Overflakkee
Ik heb altijd het idee bij dit soort producten (met dat soort prijzen) dat de bedenkers enorm lachen op het moment dat iemand er echt een koopt. Dat er mensen zo gek zijn er in te trappen :rolleyes:

Bij veel (one-time) tools uit de nieuwsbrief van gereedschappro heb ik hetzelfde. Volslagen belachelijke prijzen vaak.
 
P

Pel

Guest
Leuk idee van Festool. Ik voorzie wel enkele probleempjes. Het lijkt mij dat je zo'n stekkerdoos op werkhoogte wilt hebben om zo min mogelijk te bukken. En je koppelt hem dan vast aan je systainers.
Een onverlaat (zoals mijzelf) tilt zijn voeten niet goed op en trekt je hele "systainer-flat" om.
(Ik heb geen foto's gezien over de indeling in de systainer, dus ik ben nu aan het speculeren.)
Daarbij moet je de kabel redelijk vuil- stof-vrij maken voordat je de kabel opbergt. Doe je dat niet, wordt ook je telefoon of ander gereedschap in de systainer vuil. En een uitneembaar (makkelijk schoon te maken) oprolmechanisme lijkt mij toch ook niet te veel gevraagd?
Ik weet niet wat makkelijker is, een stroomhaspel of de 10 meter opbergbare stroomkabel van Festool.

Dat is nou net niet de bedoeling dat hij vuil wordt Guus, wat ben jij voor een onverlaat? maar misschien leveren ze er vochtige doekjes bij?

Groet Pel.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Met dit is de prijs wel exorbitant, maar met die One-Time tools vind ik het altijd wel meevallen. Je moet ook import e.d. meerekenen, Woodpecker heeft bijna geen dealers in Europa en verscheept zelf niet. Ik weet dat GereedschapPro het zelf met containers laat overkomen, wat naast invoerrechten en belastingen de prijs flink opdrijft..
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.