Inca zaagtafel

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
DOEN en niet te lang wachten. Is een goede deal en een goede zaag voor het kleinere werk.
Over een paar jaar als je wat groters wil kan je hem weer kwijt voor dezelfde prijs.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
851
63
Thuis
Ik heb ze voor het dubbele weg zien gaan, en die zagen er niet eens zo mooi uit als deze:)
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Check wel even voordat je definitief koopt of het zaagblad niet zwabbert. Als de opname-as krom is ben je verder van huis. Maar meestal is dat geen probleem hoor.
 

Henkie

Actieve deelnemer
13 jul 2011
108
3
Hij ziet er uit als nieuw en alles is volledig nagelopen, loopt super soepel, ben er super blij mee
 

Henkie

Actieve deelnemer
13 jul 2011
108
3
Ik ben van plan om vooral het fijnere werk er mee te doen, zoals lades, doosjes etc, ik heb een festool ts55 maar als ik serie werk wil doen, neemt dan veel tijd en werk in beslag.

Een technische vraag, weet iemand of je de machine die nu aangedreven word door de motor die er onder ligt door middel van een snaar, gebruik kan maken van een kortere snaar zodat ik de zaag compacter kan maken en kan verwerken in een verplaatsbare werkbank?

Ter illustratie een foto van wat ik bedoel, dit is niet mijn machine.

inca.jpg
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Misschien is het wel handig als je de motor omhoog brengt dat je even oplet wat de meest gangbare maten voor deze v snaar zijn anders wordt het misschien weer zo'n gezoek of gedoe om het pas te krijgen.
 

Henkie

Actieve deelnemer
13 jul 2011
108
3
Nog een vraag, is de inca major een betere machine dan de compact, of behalve de grotere zaagblad het zelfde?
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
De Major is niet alleen groter maar het blad is uittrekbaar naar 2 kanten. De geleiding is ook beter. Als je de keuze hebt is de Major de betere.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.