Nieuwe bovenfrees

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Zojuist mijn nieuwe bovenfrees ontvangen. Een Triton MOF001 van 1400 Watt.
Mooie machine die keurig afgewerkt is en met 2 spankoppen.
De keuze voor een Triton is vnl. bepaald door de interessante prijs van €237,50 (incl. BTW) bij GereedschapPro. Hij is nergens anders goedkoper te krijgen.
Belangrijk voordeel is ook de verstelbaarheid middels een draaihendel als de frees onder een werkblad gemonteerd is.

DSCN0797.jpg

Ik heb nu een Kinzo en een TopCraft bovenfrees over. Dus als er nog iemand interesse heeft, stuur maar een PB.
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Gefeliciteerd met je aankoop Pieter! Ga je hem alleen onder een tafel hangen of ga je hem dubbel gebruiken, uit de hand en onder de tafel?
En we verwachten natuurlijk ook een uitgebreide review!
 

Artello

Nieuw lid
28 feb 2016
1
0
Net gisteren besteld voor €224,00 bij beqwaam.nl, goedkoper kon ik hem niet vinden ;) Lijkt me ideaal voor onder een zelfbouwtafel naast mijn mijn Festool OF1010.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Dat beest valt wel mee hoor. Hij is best te hanteren.
De grote broer ervan, de TRA001 met 2400 Watt is pas echt een beest.
 

WR1944

Oud hout
Als je de Triton onder een tafel gaat hangen zou het aan te bevelen zijn nog een bovenfrees aan te houden voor het frezen uit de vrije hand. Dat in- en uitbouwen is syeeds een vervelende klus.
Ik had eerst als enige frees een Festool OF1400 waarvoor ik een erg provisorische tafel had gemaakt. De frees was gefixeerd met twee geleidestangen dus dat ging vrij snel in en uit. Maar ik ben toch blij dat ik een 1400W Triton heb die ik in een deftige freestafel heb ingebouwd.
 
Laatst bewerkt:

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Voorlopig gaat hij "dual" gebruikt worden. Misschien dat er ooit nog wel een keer eentje bijkomt, maar voorlopig nog niet.
 

Skipper

Nieuw lid
13 jan 2014
13
1
Ha Pieter,
Ik heb de machine inmiddels al weer bijna twee jaar. Zowel boven als onder de tafel. Bevestigen aan de plaat en in de tafel hangen is zo gedaan. Veel plezier ermee.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.