contra prestatie

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Van Athanor kreeg ik mooi droog hout van sierstruiken. Komt mij bekend voor als catalpa, maar ben daar niet zeker van. Geschikt voor sierdraaiwerk. Vaasje (15 cm hoog) met brede voet (10cm) en natuurlijke randen en elementen. Uit gaffelstuk.
Het deksel is van ebben met spint. In de top heb ik de kegelvorm van het vaasje terug laten komen.
Lijkt het wat?
vr.gr. Jan Pranger.

P3110018.jpg

P3110019.jpg

P3110020.jpg

P3110021.jpg

P3110022.jpg
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Alhoewel het hout erg mooi is en ik het idee leuk vind dat je het natuurlijk gehouden hebt met de rand, kan het me op de een of andere manier nog niet bekoren... Ik weet alleen nog niet precies waarom.

Wel vind ik het knap gemaakt.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooi Jan. ik vind het mooier zonder voetstukje.
Het ziet er catalpa.
Dit draait wel heerlijk en het heeft een zeer zacht aanvoelen.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Absoluut mooi hout en een kunstwerk.
Maar ook ik vind het mooier zonder voetstukje.
Heb er lang naar zitten kijken waarom want het voetstukje op zich vind ik weer heel mooi. Ik hout wel van dat natuurlijke aan de rand.
Maar ik denk dat dat de aandacht weg trekt bij het vaasje. Het vaasje is -op zich- strak modern, maar heeft net die knoest bovenaan. Die wordt ontrokken aan de aandacht met het voetstukje. Wellicht dat een strak voetstukje weer wel mooi staat?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.