zaagblad vast in sds systeem van een bosh pst 650 decoupeerzaag

babipsylon

Nieuw lid
5 mrt 2016
24
0
Beste


Ik heb deze machine in bezit
https://www.bosch-do-it.com/be/nl/doe-het-zelver/gereedschappen/pst-650-3165140653244-199894.jsp


Het sds systeem zit nu vast (ik weet hoe het normaal werkt, maar nu zit het vast). De rode knop gaat dus niet meer naar boven, enkel 1 mm naar beneden. Welke stappen kan ik zelf ondernemen alvorens de machine te laten maken? Mag ik tonnen wd-40 in dat mechanisme spuiten? Mag ik keihard trekken aan het zaagblad met een tang? Wat kan ik nog doen?


Mvg


b
 

Bijlagen

  • IMAG0836.jpg
    IMAG0836.jpg
    45,7 KB · Weergaven: 152

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ik zou beginnen met het blad verder in de machine drukken met behulp van een tang.
Hierdoor zou de SDS beugel weer moeten kunnen bewegen.
Tegelijk zou je de sds beugel omhoog kunnen proberen te duwen.
Mocht niet werken.
Dan mischien met een kleine hamer rustig op het einde van het zaagblad tikken en het blad iets meer naar binnen proberen te tikken.
Niks forceren.
 
M

Milo-vs

Guest
Bij ons was dit ook het geval, heb er een compressor opgezet en het vooral even laten rusten... Was beter voor mijn hart ;p! Dag erna was hij er in een mum van tijd uit... Uiteindelijk toch een andere machine gekocht omdat ik er last van bleef houden en de machine gewoon krom was...
 

babipsylon

Nieuw lid
5 mrt 2016
24
0
Wat bedoel je juist; een compressor opgezet? Mijn probleem is vooral dat ik deze boor even geleend heb van iemand en dit voor heb :( :( .
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Inderdaad gewoon beetje wd-40 er in beetje jutteren met een tang oid en gewoon blijven proberen met de gedachte dat het moet lukken. Meestal lukt het dan ook wel.
 
M

Milo-vs

Guest
Bij mij hielp het wel degelijk,, WD40 is altijd goed...
 

babipsylon

Nieuw lid
5 mrt 2016
24
0
Wat denken jullie van ultrasoon reinigen? Of zou het water slecht zijn voor de kop?
En de kop verwarmen met blazer?
 

hopmangj

Actieve deelnemer
2 sep 2015
68
0
Ik zou eerst proberen wat 3Dmatzer zegt.
Met een tang de zaag dieper in je decoupeerzaag te duwen.
 

babipsylon

Nieuw lid
5 mrt 2016
24
0
ach, had wat over reactie van 3D matzer gelezen

Wat gebeurt er als ik het zaagblad dieper naar binnen duw/sla?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.