Mooie krullen om blij van te worden!

renes

Actieve deelnemer
28 jul 2010
29
0
Ik heb mijn nooitgedacht No. 4 schaaf nu weer in full working order. Mooie scherpe beitel, vlakke zool. En ik vind het echt mooi om de krullen te zien die je ermee maakt. Prachtige dunne krullen die mooi evenredig dik zijn, daar wordt je blij van. Kost even wat werk dat tunen maar dan heb je ook wat. Ik heb vandaag ook een Anant schaafje (blokschaafje) binnengekregen van Baptist. Hiervan heb ik net de beitel geslepen en hij geeft prachtig mooie krullen. Ga nu zo de zool vlakken. Hoop dat het meevalt met de hoeveelheid werk.

Groeten, een blije prutser.
 

renes

Actieve deelnemer
28 jul 2010
29
0
Allereerst was de beitel krom waardoor het niet goed zat. Daarnaast zat het stelwieltje niet goed. Het palletje viel "achter" het wieltje en niet "erin"als je begrijpt wat ik bedoel. Hierdoor kon ik wel de beitel naar boven bewegen, maar niet naar beneden. Stom dat ik daar zo laat pas achter kwam. Maarja, alles wel nu.

groet, René
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Ik snap 'm. Dat is dat stelwieltje waarmee je de kikker naar voor en naar achter zet toch? Dat had ik de eerste keer ook verkeerd gedaan. Werkt voor geen meter dan :)

Ehhh... wacht even, een Nooitgedacht #4. Ik dacht een Stanley #4. Hebben die hetzelfde mechaniek?

Arthur
 

renes

Actieve deelnemer
28 jul 2010
29
0
Blijkbaar. Ik heb er nu ook een nieuwe beitel inzitten die eigenlijk voor een Stanley No4 bedoeld is. Werkt prima.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.