Triton TSPS 450 Oscillating Spindle Sander

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
Triton TSPS 450

technische info beschikbaar: http://www.tritontools.com/en-US/Model/TSPS450

Heb afgelopen zaterdag dit toestel gekocht bij Maene Stefaan in De Pinte (Gent, Belgie) http://www.capellemanmachines.be/

Voor het toestel wil ik zeggen zeer vlotte service van Stefaan zelf. Had op woensdag gemaild met de vraag of voorhanden, de namiddag bericht gekregen momenteel niet maar was een toestel verwachtende de volgende dag. Volgende dag bericht gekregen dat er 1 beschikbaar was met openingsuren moest ik interesse hebben.
Zaterdag in de winkel zelf geweest, had wat vragen omtrent het merk & toestel. Allemaal vlot beantwoord ook omtrent andere spullen waar ik interesse in had.
Kortom ik zal zeker nog persoonlijk terug gaan naar de winkel om iets te kopen ondanks dat je ook vlot online kan bestellen en laten leveren door hem.
Aangename ervaring als nieuwe klant.



Het toestel zelf.


Doos openen grote blok piepschuim met ringetjes, rubberen tubes en schuurbanden mooi in verwerkt. Ook de sleutel om het moertje dicht te draaien zit er bij.
Machine uitgehaald, snel ff bladeren in het boekje om te zien of er geen speciale dingen moeten geplaatst worden voor ik hem in werking steek.
Toestel zelf 14kg dus valt zeer goed mee. Staat ook mooi stabiel op tafel, mogelijkheid om het met bouten vast te zetten op tafel maar door gewicht en vorm niet onmiddelijk nodig.
Werkblad is mooi vlak & stevig. de oranje omkadering zelf is wel zuiver plastic maar voelt toch stevig en kwalitatief aan.

De stekker zelf was een engelse stekker maar gelukkig had de winkelier me dit verteld. Stekker openschroeven en er zit een "normale" stekker reeds in verborgen, anders had ik vast al de kabel doorgesneden om andere stekker erop te monteren.

Alles mooi op z'n plaats gezet op hett toestel. en de eerste testronde. Ben bezig aan een "schommelpaard" voor de eerstgeborene van mijn collega dus veel kantjes en perfecte gelegenheid om dit te testen.
Machine draait stevig door, schuurrollen van goede kwaliteit (ze scheuren niet open tijdens het schuren).

Wat ik iedereen wel zou aanraden als je met dit toestel wil werken plaats er een stofzuiger aan. speciale connectie achteraan langswaar hij het stof langs onder kan wegzuigen. Bij mij was het na een tijdje een echte stofboel.

Had 2 sets rollen, korrel 80 & 240 (80 standaard bijgeleverd) en moet toegeven waar ik anders een tijdje zou zitten raspen en schuren heb ik nu beide stappen heel snel kunnen doorwerken. In enkele uren was ik van ruw gezaagd met de decoupeerzaag naar afgewerkte vorm & kanten. Enkel de hele kleine hoekjes kon ik niet doen omwille van de diameter van de kleinste rol.

Enige wat het toestel niet kon was je blad ook kantelen om bvb onder een hoek te kunnen schuren maar hier maak ik op termijn nog wel iets voor als het zover moest komen.


Voor mensen die interesse hebben om kleinere dingen te maken of met veel bogen, is dit echt perfect schuurtoestel. Ben al zeer tevreden over de aankoop.

IMG_20160305_170234[1].jpg
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ik wou er net zeggen.
Maar je hebt em al gekocht zie ik.
Blijft een prima machine.
Veel plezier ervan.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
ff teruglezen klaas, dat sloeg op een eerdere reactie waarin gesteld werd dat 175 niet duur was, tja als hij dan voor 40% minder elders word aangeboden vind ik dat duur betaald ;)
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Moet dat nou in een review-draadje? Geneyn beschrijft trots zijn nieuwe aanwinst, en dan gaan we hier over elkaar heen buitelen met reacties hoeveel teveel hij wel niet betaald zou hebben? Ik vind dat wel een beetje zuur.......
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Valt wel mee hoor klaas, ik schreef al dat het een fijne machine is ! maar wellicht helpt de melding wel anderen om niet té veel te betalen, niks mis mee toch
De machine wordt nergens afgekraakt, als machine een prima koop
BTW. in een review draadje hoort toch ook prijs bespreking ?
Ik zie er niks verkeerd aan
 
Laatst bewerkt:

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
De Hbm had wel het probleem dat de pasringen te diep in het blad lagen waardoor kleine werkstukken bleven haken achter de rand.Heb ik opgelost door kleine vulstukjes op de rand te lijmen.En ik heb een afzuigadapter gemaakt met gaten want mijn werkstukken werden op de tafel vastgezogen en konden moeilijk bewogen worden.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Het zou zeker interessant zijn als Geneyn hier naar kijkt, al denk ik dat dit 1 op 1 het zelfde is, het precies dezelfde machine alleen in een ander kleurtje
Het probleem dat je omschrijft heb ik overigens nooit gemerkt bij mijn HBM machine
 

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
Heb het gelezen :) en had ook het toestel bij HBM gezien. Maar aangezien ik nog redelijk groen ben dan ga ik toch liever nog bij de winkelier langs om het toestel te zien omtrent vragen e.d. En als ik van Brugge al voorbij rotterdam moet rijden dan heb ik het prijsverschil bij wijze van spreken ook verreden aan benzine & tijd.

Ben steeds bereid om iets meer te betalen als de service er ook naar is en zoals reeds gezegd in eerste post ik was zeer tevreden over de afhandeling in de winkel. En bij bespreking van toestel hoort idd ook de prijsvergelijking.


Wat de opmerking betreft van de stofzuigerring, gn ervaring mee aangezien ik pas op het einde doorhad dat mijn gewone huisstofzuiger ook op de aansluiting paste (vriendin was wel niet tevreden door de stofwolk toen ze de huiskamer wilde stofzuigen toen ik klaar was :D ).
Alles wel mooi vlak en had geen problemen van vastzitten of haperen ofziets aan de rand van de plaat
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.