Iemand bekend met de applicatie Blender?

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
Door mn schoonvader werd ik geattendeerd op de applicatie Blender link
Het zou een 3D Animatie moddeling programma te zijn waarmee 3D annimaties gemaakt kunnen worden.
Het is een graten open Source applicatie met een community er achter die continue verbetering brengt.

het ziet er erg interessant uit en vroeg me af of iemand op dit forum er ervaring mee heeft.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
851
63
Thuis
ik heb blender wel eens gebruikt voor Revit tekeningen te renderen, best wel een leuk programma alleen mijn laptop is er niet goed genoeg voor. De boel gaat haperen en toen ben ik er mee gestopt:( qua animaties weet ik niet hoe goed het programma is, ik weet ook niet wat je er mee wilt gaan doen. voor sketchup zijn er ook een aantal animatie programma's die stukken makkelijk zijn om mee te werken maar alles is dan wel wat minder 'mooi'.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Ik kan niet zeggen dat ik ervaring ermee heb, heb er kort mee gespeeld. Maar had er niet echt een serieus doel. Dus was snel uitgespeeld.
Maar 't is een goed programma. Omdat het open source is verwacht ik dat er wel een communitie is met een goed forum voor ondersteuning. Ik zou zeggen, doorbijten en volhouden!

@lars: gebruik je het onder windows? Als je het onder Linux gebruikt blijkt ineens je laptop het wel aan te kunnen.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
851
63
Thuis
@lemen, ik gebruik inderdaad windows, misschien moet ik het eens met linux gaan proberen:)
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Ja ik ben een Blender gebruiker, maar alleen het modelleren en renderen. De leercurve is behoorlijk steil, maar als je het eenmaal door hebt is het een erg snel programma. Het modelleren gaat via veel toetscombinaties.
verder is het een erg groot pakket ; modelleren en renderen, movie editten, game engine, animeren, compositor. Het kan ook haar en vloeistoffen, Rigid Body Dynamics met Collision. En er zijn ook wel een paar cad functies. Sinds vorig jaar is er ook een keukenkastjes app http://www.microvellum.com/products/fluid-designer/

De renderer cycles kan zich meten de proffesionele en is redelijk snel (als je een nvidea gtx gpu of of een cpu met veel cores hebt)
Ik ben ingestapt omdat ik geen geld heb voor dikke software. Eigenlijk wacht ik nog op wat meer cad plugins. Mac linux en Ms ondersteuning, en je hoeft echt geen supercomputer te hebben. (wel als je lange 4k filmpjes wilt maken:rolleyes:) succes

tuinhuis11p27.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.