Polijstmiddelen

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Zijn er ook huis tuin en keuken middelen waarmee je je beitels kunt polijsten. ?
Mvg Leroy
 

Marthijn

Actieve deelnemer
26 jan 2014
140
0
Zeist
Je kan ook een leren strop maken met daarop een rvs polijstmiddel, bij gebrek aan zo'n polijst blokje van flexcut, maar het zal misschien iets langer duren (zeker de eerste keren omdat het leer verzadigt raakt door het polijstmiddel).

Rvs polijstmiddel is vrij algemeen te verkrijgen, bijvoorbeeld van HG bij de Gamma/Praxis of sommige supermarkten.

Succes
 
P

Pel

Guest
Een stukje leer van zeg maar ± 6 cm breed en 30 cm lang op een multiplex plaatje lijmen, het leer wel met de ruwe kant boven erop lijmen. Maak er een handvat aan, en je kunt je beitels na het wetten polijsten, doe zoals Marthijn al zei polijst middel erop, en walla je kunt vooruit. Als je geen leer hebt, ga dan even naar een stoffeerder die heeft resten leer genoeg.

Groet Pel.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Ik gebruik Autosol op mijn strop. Gaan de beitels mooi van glimmen.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
892
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Hey hallo
Zijn er ook huis tuin en keuken middelen waarmee je je beitels kunt polijsten. ?

Jif (heet tegenwoordig Cif). Of de stalen aanrecht schuurmiddelen. Zolang het je alleen te doen is om je beitels te laten glanzen kun je bijna alles wat als huistuinenkeukenpolijstmiddel verkocht wordt wel gebruiken. Of zelf iets fabriceren. Voor het polijsten van de vouw zou ik iets kieskeuriger zijn.
 

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
koper/metaalpoets op een stukje MDF, werkt als een tierelier en kost niks.
Ik krijg de achterkant van een beitel zo glad dat ik mijzelf erin kan zien (te glad dus:p)
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo allemaal bedankt voor jullie reacties
Ik het eens proberen
Mvg Leroy
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Jif (heet tegenwoordig Cif). Of de stalen aanrecht schuurmiddelen. Zolang het je alleen te doen is om je beitels te laten glanzen kun je bijna alles wat als huistuinenkeukenpolijstmiddel verkocht wordt wel gebruiken. Of zelf iets fabriceren. Voor het polijsten van de vouw zou ik iets kieskeuriger zijn.

Ja, waarom niet onmiddellijk het juiste polijstmiddel? Dan kun je het onmiddellijk ook op de strop doen en zeer snel stroppen. Bij De Kat kost dodekop ( juweliersrood)
100 gram
€ 3,40
(Inclusief 21% BTW )

Transparante schoensmeer erbij ( veel schoensmeer en heel weinig polijstrood) en dat blijft heeeeel lang polijsten, langer dan met een polijststik op de strop te wrijven. Je mag het op de gladde kant van het leer ( cf schoen) zetten, geen probleem.

groeten,
Ornament
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.