Festool df 500 q plus waar bestellen?

koenele

Actieve deelnemer
4 feb 2014
120
9
Korte vraag,
waar kan ik voordelig een festool domino bestellen? Ik bestel meestal bij toolmax of toolnation. Maar zijn er nog (goedkopere) alternatieven? Eventueel in buitenland?

MVg
Koen
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Toolstation is toevallig begonnen met de verkoop van festool. En je kan altijd nog bij lokale zaken gaan kijken. Die kunnen ook nog wel eens deals hebben.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.780
933
Leeuwarden
Gewoon bij een goede lokale gereedschapswinkel. Eens vragen naar een scherpe prijs. Waarschijnlijk betaal je wat meer, maar mijn ervaring is dat je goede service krijgt, advies en reparatiemogelijkheden dichtbij. Bovendien steun je de locale economie die de leefbaarheid van je woonomgeving bevordert!

Fons
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Meestal zijn er in Duitsland goedkopere aanbieders.
Kijk eens op idealo.
Goedkoopste DF 500 Plus versie (574325) kost daar €681,84 incl.MwSt. (advies NL €928). Wel een groot verschil he (27%)?
Ik bestel al jaren gereedschap en accessoires in Duitsland bij Gerschwitz en Kimpfbeck, beide zeer goede zaken. De prijsverschillen variëren van 30-50%.
Helaas zijn er tegenwoordig enkele Duitse zaken (o.a. Gerschwitz) die geen gereedschap (wel accessoires) meer versturen ivm. een zgn. verwijderingsbijdrage.
Je hebt Europese garantie en die verloopt gewoon via Festool NL.
 
Laatst bewerkt:

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Ik zit er zelf ook niets mee in om iets extra uit te geven, maar soms is dit +100€ verschil tov mijn dealer.
Denk dat de DF500 set bij mijn dealer 890€ kost, bij klium 785€.
Als je een aantal machines koopt dan loopt dat verschil toch al aardig op :)
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
961
Riemst
Ik zit er zelf ook niets mee in om iets extra uit te geven, maar soms is dit +100€ verschil tov mijn dealer.
Denk dat de DF500 set bij mijn dealer 890€ kost, bij klium 785€.
Als je een aantal machines koopt dan loopt dat verschil toch al aardig op :)
Ik ben dezelfde mening toegedaan. Een tijdje geleden dan toch bij een winkel in de buurt gekocht maar achteraf voelde ik me toch wel bedrogen. Eerst een hele uitleg dat de webshops de markt ondermijnen, de spreidstand van Festool tussen de webshops en de gewone handelaars en dat zij daarna het puin moeten ruimen bij problemen met machines gekocht in een webshop.
Voor de prijs kijken ze in de catalogus en de berekening van de korting is dan hogere wiskunde die dan nog afhangt van de verkoper (de ene hanteert een andere korting dan de andere). Uiteindelijk blijkt dat de korting in accessoires berekent wordt op de catalogusprijs zonder BTW maar dat voor de afrekening van de accessoires de catalogusprijs met BTW wordt gehanteerd, niet de winkelprijs.
Ik ben ook bereid om wat meer te betalen, maar vind wel dat de handelaars de machines aan een correcte prijs met duidelijke voorwaarden moeten aanbieden.
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Wat fantic zegt... was ik ook van plan, tot ik 2de hands een vrijwel nieuwe machine op de kop kon tikken voor nog minder... Als je tijd en geduld hebt zou ik de 2de hands sites dus ook wat inn het oog houden, geregeld komt er wel eens een quasi nieuwe machine voorbij. Mijn advies is dan niet beginnen mee op te bieden met de rest, maar gewoon de vraagprijs te bieden via e-mail.
 

Werner675

Actieve deelnemer
29 mei 2015
33
0
Bobeldijk
de site van Madevtools.eu in de gaten houden.

Ik kom regelmatig bij Rien van Madevtools (voordeel als je vlak bij woont), hij is niet heel goed met het bijhouden van zijn website, even bellen is altijd het beste, 2 weken geleden had hij nog een paar dominos staan. Zijn prijzen zijn altijd erg goed maar meestal heeft hij geen systainers maar ja die zijn vrij eenvoudig bij van groningentools te krijgen.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Let wel even goed op bij 2e hands domino's.
Ben zelf al €380,- euro lichter en dat geld zie ik nooit meer terug.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Let wel even goed op bij 2e hands domino's.
Ben zelf al €380,- euro lichter en dat geld zie ik nooit meer terug.

Laten versturen via Marktplaats uit Zeeuws-Vlaanderen of noord Groningen toevallig? Zo eentje had ik er laatst met een tablet, gelukkig wilde ik persé ophalen..
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Nee was in belgie.
Madev tools is zeker een aanrader.
En mooi geprijst.
De koffer met dominos kost meen ik €175 incl T-lock systainer
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Tip,

Vandaag laatste actiedag bij non festool domino en assesoires extra in de aanbieding
Met actie code 5555 nog 5 extra korting
Succes!
 

koenele

Actieve deelnemer
4 feb 2014
120
9
Ik kan volgen in het 'steun de lokale middenstand'-verhaal maar het moet wat redelijk blijven.
Heb eens offerte gevraagd bij mijn lokale ijzerwarenhandelaar (waar ik trouwens vaak mijn geld uitgeef) voor de festool domino. Toolnation vraagt 661 exlc btw. De lokale boer vraagt 727 euro excl btw.
De levertermijn bij toolnation is korter en zij geven 5 jaar garantie...

Alvast bedankt voor de reacties!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.