welke vlak- van diktebank

De Houtwerker

Actieve deelnemer
18 jan 2016
29
0
Tilburg
dag iedereen,

Ben op zoek naar een vlak- vandiktebank, mijn werkplaats(je) heeft echter niet de beschikking over krachtstroom, en het is ook niet mogelijk
om er krachtstroom naar toe te leggen (i.v.m. kosten).
Dus ben ik op zoek naar een vlak- vandiktebank op 230V.
Na wat research op internet kwam ik op deze
JET JPT-260

vandiktebank_JPT-260_large.jpg

ook nog een filmpje op youtube gevonden

https://youtu.be/YuTkYUCX3ao

Graag jullie mening hierover en als je natuurlijk andere opties hebt hoor ik het graag

groet,
Rene
 

Arjan'74

Actieve deelnemer
20 dec 2012
86
12
Ik heb er geen verstand van.
Maar ik kan me voorstellen als je erbij verteld wat je ermee gaat doen dat forumleden je beter kunnen adviseren

Bijvoorbeeld:
hoe grote werkstukken wil je doorvoeren,
wat voor soorten hout en wat voor gebruiker je bent; hobby, professioneel, gebruiksfrequentie
Wat vind je belangrijk, verplaatsbaar, snel ombouwen tussen functies, nauwkeurigheid
Wat wil je betalen, moet het een nieuwe zijn of kan (jong) gebruikt ook.
 

De Houtwerker

Actieve deelnemer
18 jan 2016
29
0
Tilburg
Dag Arjan'74,

Ik ga hem hobbymatig, semi-professioneel en naar de toekomst nog meer professioneel gebruiken(hoop ik).
In het begin vnl. eiken maar ook andere (harde)houtsoorten zullen aan de orde komen.
qua afmeting zal ik geen planken breder dan 250mm, en balken dikker dan 200mm gaan verwerken.
Hoe vaak ik hem ga gebruiken moeilijk te zeggen maar denk toch wel iedere maand.
Hij moet verplaatsbaar zijn gezien de kleine werkplaats, snel ombouwen hoeft niet perse (wel pluspunt)
En hij moet zeer nauwkeurig zijn.....
Ik wil een nieuwe aanschaffen (met garantie), in het verleden te vaak m'n kop gestoten met 2e hands.(goedkoop bleek dan toch weer duurkoop)
Heb geen geldboom in de tuin staan maar ben wel bereid te investeren in een machine die aan alle eisen voldoet en waar ik nog heel lang
mee uit de voeten kan.

gr. Rene