Een ovaal armband draaien

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Beste forum houtdraaiers.
Jullie kennen me ondertussen als iemand die iets durft qua uitdagingen aangaan wat betreft houtdraaien.
Vandaag kreeg ik geen te eenvoudige mail waarvan ik nu ergens met geen pas klare oplossing zit.
Er moet een ovalen armband gedraaid worden, maar ik ben niet in het bezit van zo'n speciaal apparaat voor op de draaibank.
Ik zou het zeker met de cnc-machine kunnen doen, maar ik wil het zeker proberen via de draaibank op een eenvoudige manier.
Wie kan me daarin tips geven?

Hier de mail van de persoon wat hij verwacht.
De armband zelf heeft een binnendiameter (ovaal) van 5,4cm op 4,5cm. de vorm van de 'buis' zelf is ook ovaal en meet 15mm in de breedte en 7,5 mm in de hoogte.
er is een rechthoekige uitsparing in het midden van de armband die is 2mm diep in de armband en 1,7 a 1,8 mm breed.
Daar komt het wit gouden stuk in met diamanten.
Ik heb al redelijk wat gezocht om dit te kunnen laten maken. Maar vruchteloos tot nog toe.
Kan jij me helpen.


Ik krijg morgen een tekening toegestuurd waarvan ze ik dan ook hier plaats.
Alvast bedankt voor diegene die me kan helpen.

Sirjacobs Didier.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
We hebben hier als Radius NHN een keer een dvd gekocht die ging over ovaaldraaien. Misschien even een kopietje maken en opsturen?
 

Stefke 55

Actieve deelnemer
29 okt 2014
142
0
België
O Peatey, een dvd over ovaal draaien zou ik ook wel eens willen zien, ik heb me dit al meermaals afgevraagd, hoe daar aan te beginnen ? Gr Stefke
 

tuoh

Oud hout

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
We hebben hier als Radius NHN een keer een dvd gekocht die ging over ovaaldraaien. Misschien even een kopietje maken en opsturen?

Mocht dit kunnen lukken voor u Pieter, je zou me er een groot plezier meedoen.
Ik kan het dan wel eens tonen aan Stefke 55.
Ik stuur je nog een PB.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Kijk ook eens op www.drechsler-forum.de
Rechts boven staat "foren-rubrik auswahlen. Klick aan en scroll naar beneden. Hier kom je ovale werkstukken en ovaal machines tegen.
Een grootheid hierin was de vorig jaar overleden Prof.Johannes Volmer.
Er gaat een ovale wereld voor je open.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.