Foto's op zijn kop

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Ik maak foto's met een Apple Iphone 4S. Mail ze dan naar mezelf zodat ik ze op mijn laptop kan zetten. Daarna doe ik een upload naar het forum.

Het lijkt daarna volkomen willekeurig in welke orientatie ze op het forum verschijnen. Normaal, half gedraaid, helemaal op z'n kop. En ze staan dan gewoon normaal rechtop op mijn laptop.

Ik snap het niet, gebeurd me op andere fora nooit. Wat doe ik fout?

Edit: Het gebeurt ook op Sawmillcreek! Die hebben geloof ik dezelfde forum software.
 
Laatst bewerkt:

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Dat gebeurt niet willekeurig. Het is afhankelijk hoe jij je telefoon hebt vastgehouden. Bij vertoning van de foto's / filmpjes met Apple apparatuur / software wordt dat automatisch gecorrigeerd. Bij andere programma's / apparaten niet.
Het is eenvoudig op te lossen door de foto's binnen het fotoprogramma / afbeeldingprogramma even te bewerken (bv optimaliseren) en de wijziging dan op te slaan. Als je daarna de foto upload naar het forum gaat het goed.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat ook weleens vergeet....... En dan gaat het fout met alle gemartel van dien. :mad:
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Bedankt Hunto. Ik zal het eens proberen. Ik draai ze wel eens met photo viewer, maar dat helpt niet. Moet ik dus eerst een kopie opslaan.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.272
167
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Vertikaal genomen foto's gaan staandaard mis, dat zie je elke keer weer. Als je ze ondersteboven krijgt heb je waarschijnlijk je toestel ook helemaal omgedraaid bij het maken van die foto. Even testen en zien hoe ze wel goed op de site komen, binnen windows, met photo viewer heb ik altijd de beste resultaten om foto's in de juiste orientatie te krijgen, das wel de oude Windows Photo Viewer.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Ik open ze eigenlijk eerst in paint, gelijk weer opslaan is dan al voldoende. Het gaat erom dat de header van het bestand van een mobiel niet aangeeft wat de boven en onderkant is, althans, niet begrijpelijk voor veel webfora. Programma's als paint en photo viewer doen dat wel goed.
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
heb in het begin ook problemen gehad.
ik houd mijn mobiel gewoon recht en draai hem dan 90 graden linksom..... sindsdien geen problemen meer.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Die laatste is wel het makkelijkste, als ik er op tijd aan denk natuurlijk.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Als de foto verkeerd wordt geplaatst, kun je deze op je pc via weergave gewoon 90gr draaien en daarna weer terugdraaien.
Hij komt dan wel recht te staan.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Als de foto verkeerd wordt geplaatst, kun je deze op je pc via weergave gewoon 90gr draaien en daarna weer terugdraaien.
Hij komt dan wel recht te staan.

Dat heb ik gisteren geprobeert, maar hij bleef op z'n kop staan.
Steeds uit het topic gewist, maar de foto blijft wel in je fotoalbum staan.
Het is net alsof de software de foto herkent en de nieuwe upload niet binnenhaald maar denkt: he, die hebben we al dus die hoeft niet meer up te loaden.
Maar ik kan die foto niet uit mijn album wissen.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Dat heb ik gisteren geprobeert, maar hij bleef op z'n kop staan.
Steeds uit het topic gewist, maar de foto blijft wel in je fotoalbum staan.
Het is net alsof de software de foto herkent en de nieuwe upload niet binnenhaald maar denkt: he, die hebben we al dus die hoeft niet meer up te loaden.
Maar ik kan die foto niet uit mijn album wissen.

Druk is op het knopje GEAVANCEERD onderaan dit scherm. Scroll even helemaal naar beneden. Daar heb je een staan HOOFDSTUKKEN. Even wat experimenteren er want je kan daar geüploade fotos verwijderen.

In WINDOWS rechter muis knop foto openen met Microsoft Office (Picture manager, soms) en dar kan je makkelijk in draaien. Oké op elke computer heb je wel tien mogelijkheden maar dit is de meest basic wat je op elke Windows computer vindt.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Druk is op het knopje GEAVANCEERD onderaan dit scherm. Scroll even helemaal naar beneden. Daar heb je een staan HOOFDSTUKKEN. Even wat experimenteren er want je kan daar geüploade fotos verwijderen.

In WINDOWS rechter muis knop foto openen met Microsoft Office (Picture manager, soms) en dar kan je makkelijk in draaien. Oké op elke computer heb je wel tien mogelijkheden maar dit is de meest basic wat je op elke Windows computer vindt.

Ja, dat heb ik gedaan. Dit is wat ik altijd doe.
Maar in het fotoalbum scherm heb je twee vakken. Het bovenste staan alle foto's in, het onderste de foto's van dit topic.


image.jpg

image.jpg

Dit kan ik zelfs op mijn iPhone doen.
Dan kan ik de foto in het onderste vak verwijderen, maar in het bovenste vak niet.
image.jpg

Doordat ie in het bovenste vak blijft staan, kan je de op de pc gedraaide foto niet gewijzigd uploaden.
Zelfs als je m op de pc een andere naam geeft.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Ja, dat heb ik gedaan. Dit is wat ik altijd doe.
Maar in het fotoalbum scherm heb je twee vakken. Het bovenste staan alle foto's in, het onderste de foto's van dit topic.


Bekijk bijlage 44291

Bekijk bijlage 44292

Dit kan ik zelfs op mijn iPhone doen.
Dan kan ik de foto in het onderste vak verwijderen, maar in het bovenste vak niet.
Bekijk bijlage 44293

Doordat ie in het bovenste vak blijft staan, kan je de op de pc gedraaide foto niet gewijzigd uploaden.
Zelfs als je m op de pc een andere naam geeft.

Bovenste foto rechter muis knop >Knippen<

Onderste situatie staat rechts boven een kruisje en weg is het bestand. :)

Het kan zo simpel zijn soms maar o zo moeilijk..............................
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.