Schuurmachine

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Ik heb momenteel een vlakschuurmachine die ik voor al mijn werkjes gebruik. Voor kleinere projecten voldoet die perfect maar voor grotere vlakken zoals massieve tafelbaden, kastdeuren, werkbladen, ... komt die toch ferm tekort.
Nu denk ik er aan om een excenter bij te kopen maar ik zie een beetje het bos door de bomen niet meer. Ik heb ook geen ervaring met zo'n schuurmachines, dus heb geen idee waar op te letten.
Ik wil er zowel grof als fijn mee kunnen werken, er moet een goede afzuiging zijn, makkelijk handelbaar en mijn budget is rond de 300€

Hebben jullie tips waar ik moet op letten of ervaring met toestellen die ideaal zouden zijn?

Ik was zelf de Bosch Blauw GEX 125-150 AVE reeds tegengekomen maar wilde eerst eens luisteren naar de kenners.
 

koenele

Actieve deelnemer
4 feb 2014
120
9
Bjorn,
ik heb die bosch GEX 125-150 AVE en ben daar zeer zeer tevreden over! Wordt geleverd met meerdere zolen en de afzuiging voldoet voor mij ook prima!
 

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
315
73
Groningen
Ik heb onlangs de ets 150/5 van festool aangeschaft. Zeer stabiele machine welke met 1 hand te bedienen is. Stofafzuiging is subliem en afname ook. Heb zelf geen ervaring met andere merken in deze prijsklasse.

Prijs start afhankelijk vd site zo ongeveer bij 320EUR.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
En hier een Festool Rotex RO150 E en een RO90 FEQ, beide zeer fijne apparaten. Maar de Bosch had iemand hier laatst ook gekocht, die was daar ook erg tevreden over. Zelf ben ik fan van de lange machines die je ook fijn met 2 handen kan bedienen (zoals een decoupeerzaag), dat geeft mij meer gevoel van controle. :)
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Bedankt voor jullie reacties.

Ik zag ook nog de Bosch GEX 150 Turbo staan, waar zit het verschil met de GEX 125-150 AVE?