verwijderen lijm op stoelen

elke

Nieuw lid
5 aug 2010
3
0
Ik heb me een aantal series 7 stoelen van Arne Jacobsen op de kop getikt. Ik ben ze nu aan het opmaken maar het blijkt moeilijker dan verwacht. De stoelen waren bekleed met stof waaronder er mousse geplakt zat op het zitvlak en de rugleuning. De stoelen zijn meer dan eens overtrokken geweest en er zijn verschillende soorten lijm gebruikt.
Kan er iemand me tips geven voor het verwijderen van lijm. Ik heb tot nu toe Thinner, White Spirit, Aceton, Ether en Wasbenzine geprobeerd. Op sommige vlakken heeft Aceton een zeer goed resultaat. Er zijn echter stukken die ik echt niet proper krijg. Ook niet met zeep en water. Zijn er nog andere manieren om lijm te verwijderen?
 

elke

Nieuw lid
5 aug 2010
3
0
Deels harde lijm, deels zachte lijm maar niet in het oppervlak getrokken.
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Die zachte lijm kan je eens proberen met een stuk droog zeemleer of een uitgedroogde spons. Niet te hard drukken, gewoon met lichte druk een tijdje heen en weer blijven wrijven. Als het goed is zie je op een gegeven moment rolletjes lijm loskomen, een beetje zoals wanneer je over je huid wrijft wanneer je aan het vervellen bent na een goeie zonnebrand.

Arthur
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.