slijpsteenscherper

lukgjes

Nieuw lid
2 feb 2016
12
0
Ik ben in het bezit van een goede werkbank slijpmachine en deze heeft een 20 en een 40 mm steen.
Dus uitermate geschikt om beitels e.d. te slijpen.
Echter worden de stenen slechter en raken vervuild. Ik zit nu met het dilemma, wat te doen.

Nieuwe stenen aanschaffen of een slijpsteenscherper.

En wie heeft er ervaring met een type merk slijpsteenscherper.

Bvd
Ed
 
P

Pel

Guest
Een afritsen kopen van €9- dan is het probleem opgelost, bij Baptist hebben ze die en bij HBM dacht ik ook.

Groet Pel.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.669
2.554
Gaanderen
Ook met een nieuwe steen heb je vaak een afritser nodig. Sommige nieuwe stenen moeten in balans gebracht worden. Voor de bovenstaande prijzen krijg jehobby spul. Wel spul dat werkt.
 
P

Pel

Guest
Deze hier bij Baptist €9,95 zijn prima afritsers.

afriters.jpg

Groet Pel.
 

Gobert

Actieve deelnemer
12 feb 2015
170
0
Omgeving Arnhem
Eigenlijk de beste. Die met dat puntje heb ik nooit vriendjes mee kunnen worden.
Bij Babtist en HBM te koop, net wat de kortste rijafstand is.
 

lukgjes

Nieuw lid
2 feb 2016
12
0
Ok,
Bedankt voor jullie reacties.
Ga eerst wel eens met een afritser aan de gang.

Bvd
Ed
 
P

Pel

Guest
Ed, doe een mondkapje op als je hem gebruikt, er komt nogal wat vanaf.

Groet Pel.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
die bij Ali heb ik ook liggen en ik heb een oude Elektra Beckum Bankslijper met natte steen en droge steen waaarvan de natte steen echt helemaal uit het midden liep, die had ik hiermee binnen 10 minuten weer in het gareel, ook de andere steen was ook binnen de kortste keren weer vlak. En voor die 3 dollar heb ik er gelijk 2 laten komen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.