Snoepwinkel.

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Vanmorgen ben ik op uitnodiging bij houtzagerij-(handel) van Dal in Esbeek geweest.
De eigenaar die ik alleen van naam kende was vorig weekend samen met zijn vrouw op de expositie geweest waaraan ik meedeed.
Hij heeft me toen gevraagd of ik eens langs wilde komen omdat hij dacht nog wel wat interesante stukken hout voor mij te hebben.
Vanmorgen heb ik een rondleiding gehad in zijn bedrijf en ik heb mijn ogen uitgekeken. En natuurlijk was op dat moment de batterij van mijn telefoon leeg, dus geen foto's.
Ik was via mijn werk voorheen wel eens in het bedrijf geweest maar ik had geen iedee dat het zo groot was.
Met 30 medewerkers kun je toch wel spreken van een behoorlijk bedrijf.
6 vrachtwagens zitten dagelijks op de Nederlandse-Duitse-Franse-Luxemburgse en Belgische wegen om hout te halen en verzaagd +evt geschaafd weer te bezorgen.
Inmiddels weer thuis met in de kofferbak een paar mooie stukken hout.
Binnenkort komt hij zelf op een zaterdag nog wat meer (grotere) stukken brengen waaronder een hele dikke Berkenstam een stuk Beukenstam met een mooie verkleuring in het midden en accasia wratten.
Al met al een voor mij hele mooie (natte) zaterdag voormiddag.
En natuurlijk had ik voor zijn vrouw een paar mooie Houtdraaiwerkstukken meegenomen.
Verder vertelde hij me over zijn nieuwbouw-plannen van een nieuw woonhuis en daarbij wil hij een houtzagerij museum bouwen. Ik heb de schetsontwerpen-(animatiefoto's) gezien en dat zag er fantastisch mooi uit. Hij heeft nog complete antieke boomzaagmachines liggen.
Het enige wat hem nog tegenhout is de gemeente (vergunningen).
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Wij hadden een Belgisch kantoor op de zaak in Leuven en als er iets is waarin de Belgen een stuk beter zijn dan Nederlanders dan is het de Nederlandse taal.

On topic: mooi verhaal Rien en inderdaad, warm houden. Al heb je dat al gedaan door een paar mooie werkstukken aan de vrouw des huizes te geven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.