chinese gong

  • Onderwerp starter kaboutertje
  • Startdatum
K

kaboutertje

Guest
Hallo,

Ik heb een Chinese Gong, daar wil ik een standaard voor maken. De gong is 75cm doorsnee. En een kilo of 10. Ik heb bedacht dat ik drie balken aan elkaar maak twee staanders en daar boven op een ligger. De ligger wil ik eigenlijk krom maken. Zodat het chinees/japans aan gaat doen. Is het mogelijk behalve rondzagen om een balk krom te maken?

Vriendelijke groet,
Kabouterje
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Ja: stomen en dan buigen; lamineren uit dunne strips rond een gebogen mal; beginnen met een kromme balk; balk opbouwen uit segmenten (zodat je een veelhoek krijgt) en die afronden met een rasp of een schuurmachine.

Hangt er natuurlijk ook een beetje van af wat voor soort hout je wilt gebruiken en hoe je het wilt afwerken. Als je het bijvoorbeeld strak zwart wilt gaan schilderen kan je ook de vorm uit multiplex zagen met een decoupeerzaag en de plakjes op elkaar lijmen. Dan moet je dus wel weer krom zagen maar hoef je het niet op een hele balk te doen.

Arthur
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.