Ik Nik Quisquater stel me voor

nIQ

Nieuw lid
19 feb 2016
3
0
Hallo allemaal,

Ik ben een 30+ Belg die tijdens mijn studies beeldhouwen gefacineerd is geraakt door hout. Zowat alle "kennis" die ik opgedaan heb, komt uit eigen ervaring en opzoekwerk. Een echte opleiding houtbewerking heb ik nooit gehad. Wel ben ik ondertussen 10 jaar aan de slag in een test en hersteldienst voor speakerkasten en hou mij vooral bezig met houtschades bijwerken. Ik herstel speakerkasten zowel uiterlijk als structureel. Ook probeer ik in mijn verbouwing zo veel mogelijk (alles dus) zelf te doen en hout is daar een zeeeeeer belangrijk onderdeel van. Enkele voorbeelden hiervan vinden jullie terug op mijn instagram pagina https://www.instagram.com/quisquater/ zowel renovatie, beeldhouw, speakers als meubel projectjes. Aangezien mijn ervaringen vooral liggen binnen de audio toepassingen van hout denk ik niet heel veel te kunnen bijdragen aan dit forum, maar vragen over speakerkasten mogen altijd mijn richting uit komen ;)

Grz Nik
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Welkom Nik!
Ik had al een vraag aan je gesteld op en ander topic over je speakerbouw, dus ik ben nieuwsgierig, ook naar foto's natuurlijk!
Zie dat je muzikant bent en van muziek houdt en m'n interesse wordt gewekt als ik platen zie van Astrud Gilberto (ik heb haar ooit live op North Sea Jazz gezien) en Nancy Sinatra die ik vooral leuk vind van haar periode met Lee Hazelwood.
Het contrast tussen haar stem en die van Lee is erg leuk.
Ik zag ook het singeltje Jackson, is dat een van hun hitjes toevallig?
Ben jij ook nog de gelukkige bezitter van zo'n oude tape delay?
Ik vond dat vroeger wel een heel tof effect.
Steve Miller deed er veel mee begin jaren 70.
Gebruik je het zelf ook als je live speelt?

Nou groetjes, Willem
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Aangezien mijn ervaringen vooral liggen binnen de audio toepassingen van hout denk ik niet heel veel te kunnen bijdragen aan dit forum

Zeg ga jij je mond eens spoelen ! goeie speakers én mooie speakers maken is ook zeker een vak apart en daarmee komt een hoop houtbewerking kijken
begin eerst maar eens een flinke stapel mooie speakerfoto's te posten, dan bepalen wij wel in hoeverre jij gelijk krijgt of dat wij van mening zijn dat je een zeer waardevolle aanwinst bent voor het forum

Maar ik voorspel je, het zal wel optie worden ;-)
 

nIQ

Nieuw lid
19 feb 2016
3
0
Bedankt voor de leuke reacties. Voor de duidelijkheid, ik werk voor een bedrijf dat geluid, licht en video verhuurt aan av professionals over heel Europa en ver daarbuiten. Zelf speakers maken doen we al lang niet meer. Maar met een stock van enkele duizenden speakers gespreid over enkele filialen (ook in Nederland) kan ik meer dan men dagen vullen met testen na verhuur en herstellen.

@Willem. Ja muziek is een groot deel van mijn leven en mijn vinylcollectie is dan ook redelijk aanzienlijk
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.