wat.voor boom is dit ?

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Lag een stuk hout.onder deze boom maar moet nog een flink stuk wandelen
wie kan me zeggen wat voor boom dit is
20160219_101218.jpg
 

HBhout

Actieve deelnemer
17 aug 2015
268
0
capelle
Te zien aan de groei/vertakking van de boom zou ik eerder voor een gewone wilg kiezen dan voor een els
 

deftone82

Actieve deelnemer
10 sep 2013
284
7
Bilzen (BE)
mijn eerste reactie was ook wilg owv de vorm, maar zwarte els krijg inderdaad deze kleur bij het verzagen.

Misschien een tip voor iedereen die bomen wil laten determineren: indien mogelijk blad, vrucht of knop fotograferen.
 

HBhout

Actieve deelnemer
17 aug 2015
268
0
capelle
mijn eerste reactie was ook wilg owv de vorm, maar zwarte els krijg inderdaad deze kleur bij het verzagen.

Misschien een tip voor iedereen die bomen wil laten determineren: indien mogelijk blad, vrucht of knop fotograferen.


Inderdaad, met een blad van de boom is het determineren veel makkelijker.
2 maanden geleden zijn achter ons huis 2 (gewone) wilgen en een stel elzen omgezaagd. Bij allebij was het hout de volgende dag al helemaal oranje gekleurt. Dit hebben veel meer bomen, sommige worden zelfs helemaal donker rood.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
De foto's zijn slecht, maar ik gok op een wintereik. Dan ligt er nog genoeg blad op de grond om te determineren.
De zwarte els heeft een wat gladdere stam.
Een jonge zwarte populier kan ook nog, maar daarvoor moeten echt de foto's beter.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
De boom is te ver weg om foto's te gaan maken
het stuk hout heb ik een lange tijd meegezeuld maar op een gegeven moment werd het toch te zwaar
bij een oversteek plaats heb ik het achter gelaten en vandaag voordat ik naar Jan Pranger ging heb ik het opgehaald
Jan bevestigde dat het inderdaad om Els ging
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.