Nieuw miniatuur houtsnijwerkje: een icoon uit de jaren '80

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Terwijl de "kleine dame met wapperende jurk" nog staat te wapperen, en het "kistje met dubbele zwaluwstaarten, maar dan anders" al enkele weken bijna af is, ben ik weer verder gegaan met een andere miniatuur.

De basis daarvan is nu voldoende af om er vertrouwen in te hebben dat het goed komt. Het gezicht begint herkenbaar te worden en de grove vorm zit er al goed in. Als het gezicht af is, ga ik verder met het lichaam en de cape. Daarna de staf en tot slot de armen. Hopelijk breekt er niets af.

Onder het voetstuk ligt overigens een 2euro munt. Dat geeft een beeld van de grootte.

Ik ben benieuwd of iemand herkent wie/wat het moet gaan worden. Het is iig een icoon uit de jaren '80 (iets met speelgoed). Dus wie in die jaren jong was , moet het herkennen

sk-01.jpgsk-02.jpgsk-03.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ongelofelijk knap gedaan Meron.
Dit waardeer ik ten zeerste.
Het is een staaltje vakwerk dat voor weinigen is weggelegd.
Chapeau en een zeer grote waardering met heel veel respect.
Sirjacobs Didier.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Ongelofelijk knap gedaan Meron.
Dit waardeer ik ten zeerste.
Het is een staaltje vakwerk dat voor weinigen is weggelegd.
Chapeau en een zeer grote waardering met heel veel respect.
Sirjacobs Didier.

Bedankt SirJacobs!

Zo dit is erg fijn precies werken hoor
knap gedaan en sucses ik duim dat alles heel blijft
mvg tom

Ik hoop het ook. De staf heeft het grootste gevaar om te breken, maar daar kan ik altijd een losse versie van maken.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Nou kom je in mijn gebied, RPG etc, alleen dan niet op tafel maar al een jaartje of 20 op de pc.

Haha, cool.

Heb het nooit op de pc gedaan. Doe het al een jaar of 15 aan tafel met een groep vrienden. Zo begon ik ooit met pionnetjes met een herkenbare vorm te snijden, daarna werden het nog herkenbaardere vormen en ondertussen zijn het echte miniaturen met veel details geworden. Voor Gurps gebruik ik ze niet meer. Dat zouden ze niet overleven...
 
Hoi Meron,

Hij is weer prachtig aan het worden.

Kun je een foto van je handen toevoegen ?, ik wil nu wel eens weten of die net zo groot zijn als die van mij . Hahahahaaha
Is het Kersen of een ander soort hout ?. Voor jouw volgende project heb ik nog wel een stukje Juniper ( Jeneverbes) liggen.

Gr Edwin
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Hoi Edwin,

Bedankt voor het compliment!
Ik heb zeker geen grote handen; dat is wel handig bij dit soort werk. Het is buxushout. Daar heb ik een hele vooraad kleine balkjes van. Jeneverbes heb ik geen ervaring mee. Lijkt mij zeker leuk om mee aan de slag te gaan.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Ik wilde de vooruitgang wat preciezer gaan documenteren, dus hierbij weer drie foto's. Het gezicht is al wat minder een apen gezicht en de cape heeft weer wat meer vorm gekregen. Zoals te zien zijn de lijnen/vouwen nog wat rafelig. Op de foto is dit wel wat opvallender dan in het echt. Het strak krijgen hiervan duurt erg lang (veel vouwen => veel gepiel). Maar pas als dit goed af is, ga ik aan de slag met de volgende onderdelen.

sk-2-front.jpgsk-2-side.jpgsk-2-back.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.