Stofzuiger

hopmangj

Actieve deelnemer
2 sep 2015
68
0
Als vervanger voor mijn Lidl Aldi .... stofzuiger ben ik op het wereldwijdeweb aan het rond struinen.
Ik kwam deze CT 17 E tegen[h=1]https://www.klium.nl/mobiele-stofaf...67992-300049?gclid=CMfOnKzo6MoCFWX3wgodEFwCaA[/h]Ik wil een stofzuiger die ik kan plaatsen op
  • Bosch Bovenfrees
  • Bosch afkort/paneel zaag
  • Bosch tafelzaag(je)
En later ook op bv een schuurmachine en een zelfgemaakte freestafel.


Is deze daarvoor geschikt? Of zijn er in die prijsklasse veel betere opties?
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
Lijkt me zeker geschikt, ik zou er wel zo'n 36 mm slang bij aanschaffen (eventueel met zo'n buizenset zoals in de aangeboden accessoires op je link).

Ik heb zelf een CT22 en CTL26, ik heb wel alleen een bosch bovenfrees, en de festool aansluiting past goed op de afzuigaansluiting op de machine. Qua zuigkracht doet deze nauwelijks onder voor de grotere (3700l/m vs 3900l/m), en zo te zien heeft hij ook regelbare zuigkracht (wat handig is bij schuurmachines, zodat de machine zich niet gaat vastzuigen)
Ik had deze machine vroeger al eens gezien in protool uitvoering, alleen was toen de zuigkracht een stuk minder, en had hij toen meestal ook geen regelbare zuigkracht. Hij had wel zo'n platte filter, wat handiger is als zo'n ronde centrale filter. T.o.v. de duurdere modellen komt deze wel zonder antistatische slang, maar dat heeft ook zijn voordelen (de grijze, niet antistatische slangen zijn buiten goedkoper ook veel handzamer (minder stug).)
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Ik heb de VCP170 van Protool, dat is de voorganger van de CT17. Ben er wel tevreden over, ik mis alleen een regelbaar toerental als ik moet schuren. Volgens mij heeft die CT17 dat wel. Als je nog wat wil weten hoor ik het wel.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
TIP!
zet het er bovenop en hij neemt exact de zelfde ruimte in als de zuiger.
Behalve in de hoogte natuurlijk
 

hopmangj

Actieve deelnemer
2 sep 2015
68
0
Al bedankt voor de tips

heeft er iemand weleens een cycloon van hout gebouwd?
Zijn er voors? Tegens?
 

grrt

Actieve deelnemer
17 feb 2013
72
1
Hoi, het spijt me als ik in herhaling val maar ik heb ooit zelf een kleine cycloon gemaakt. Mijn cycloon werkte prima en ik heb hem misschien wel twee jaar gebruikt. Maar er kwamen toch wat duurzaamheids-probleempjes in. Daarom heb ik later toch deze (http://www.ebay.nl/usr/dust-commander?_trksid=p2057872.m2749.l2754) gekocht. Is voor bijna 40 euro wat mij betreft echt een koopje.

Dus als antwoord op je vraag over het zelf maken:
voor - leuk om te doen en altijd weer leerzaam.
tegen - kost best wat tijd en voor nog geen 40 euro koop je een kant en klare goed werkende cycloon.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.