handige Sketchup extenties?

klauterkamer

Actieve deelnemer
21 dec 2014
218
15
culemborg
Hoi allemaal,

Vaak zie ik op het forum de mooiste Sketchup tekeningen voorbij komen.

Zelf gebruik ik Sketchup ook meer en meer. Laatst heb ik de extensie Cutlist geïnstalleerd. Even wennen want ik moet nu elke plank als component aanmaken, maar wanneer je dit gewend ben werkt het heerlijk! Nu hoef ik alleen nog een lijst uit te printen met maten van het hout.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er andere extensies zijn die handig zijn voor houten constructies. Wat gebruiken jullie zoal?

Groeten,
Dirkjan
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
Ik gebruik zelf bij het ontwerpen van houtdingen eigenlijk geen extensies, wel heb ik eens een extensie om zelf te kiezen uit hoeveel facetten een cirkel bestaat en een simpel animatie extensie.
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
HIER vindt je veel plugins. Sommige gratis, sommige betaald.
Het is in sketchup sowieso slim om van elk onderdeel een component te maken. Als je dat niet doet is het heel moeilijk om naderhand iets te wijzigen omdat alles "aan elkaar plakt". Bovendien kan je dan ook met lagen werken en deze naar believen in en-uitschakelen.

Gr Ed
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Ik zal binnenkort even kijken! Ik gebruik er zelf 2/3 waarbij een erg handig is. Heb alleen even de naam niet. Het voegt de opties toe om bijv conische vormen te push en pullen, enkele lijnen te offseten etc.

Ghehe heb em al gevonden zonder op me laptop te kijken: http://www.1001bit.com/
 

Philipp-Brunke

Actieve deelnemer
11 sep 2013
52
0
36
Zeeland
white-space.png


[h=1]About Us[/h]


gohch_s.jpg
Google Sketchup is one of the most easy to use 3d modeling software, ideal for fast architecutal conceptual design and presentation.
The incorporation of Ruby API in Sketchup provides the venue for customizing and extending Sketchup's functionality.

 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Ik gebruik eigenlijk geen extensies, soms cutlist, maar daar begrijp ik nog maar de helft van denk ik.
Wat mij wel enorm heeft geholpen om handiger te worden met het programma zijn de vele tutorials die op het www zijn te vinden.
Typ maar eens "sketchup for woodworkers" in Google en je kunt een paar avondjes vullen.
Hier vind je bijvoorbeeld handige manieren om houtverbindingen te maken.
Daarnaast heb ik via FWW een E-book gekocht, vind ik wel handig als naslagwerk, is niet essentieel.
En zoals hierboven al aangegeven maak van ieder onderdeel een component. Dit is echt essentieel om ook maar enigszins efficient te kunnen werken en overzicht te houden.

Succes,
Hans
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Hallo Menno,
Het boek heet heel origineel:
SketchUp Guide for Woodworkers
Kost iets va €12,- geloof ik.
Hans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.