Contactlijm aanbrengen

Bram

Actieve deelnemer
29 mei 2009
314
4
Oost-Vlaanderen, België
Ik ben gisteren begonnen met 2 multiplex latjes te fineren met decoflex en contactlijm. Het resultaat is goed. Ik heb de contactlijm aangebracht met een palet/steekmes en ben op zoek naar een eenvoudigere manier om de contactlijm in een dunne en gelijkmatigere manier aan te brengen.
Wat raden jullie aan? Indien het antwoord een lijmkam is, kan je een afbeelding van een geschikt model tonen?
Bedankt!
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Spuitlijm is er in beide mogelijkheden. Bison heeft spuitlijm uit een bus, deze is verkrijgbaar in een dhz zaak.

Je kan lijm met een kwast (wegwerp geval) of een lijmkam met een hele fijne vertanding (1mm oid) aanbrengen. Een foto kan ik zo snel niet vinden, maar een lijm kam ziet er op de tanden na, allemaal hetzelfde uit.
 

sjeep

Actieve deelnemer
7 aug 2010
118
0
hoihoi,

neem gewoon een oude (kap)zaag voor de lijm uit te strijken.
werkt bij mij altijd perfect ;)
 

tjalling

Actieve deelnemer
9 jul 2009
57
0
Als je veel met contactlijm werkt is een trekpot (onder die naam ken ik het ding) ideaal. Dit is een lijmpot met geintegreerde lijmkam. De lijmkam kun je er afhalen en in thinner bewaren. Zo kun je de lijmpot zelf luchtdicht afsluiten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.