Welke tacker kopen

doubjj20

Actieve deelnemer
5 jan 2012
41
0
Ik ben opzoek naar een tacker voor koploze nageltjes voor architraven etc en ander spul vast te schieten.
Ik heb nog helemaal geen lucht gereedschap, maar wel een compressor.

Welke tacker zou hier voor geschikt zijn?
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Wat is je budget en hoe vaak ga je het gebruiken? Voor sporadisch/hobbymatig gebruik kan je prima met een 'merkloos' ding aan de slag. Voor frequent professioneel gebruik zou ik inderdaad een A-merk zoals de Senco aanraden.
 

doubjj20

Actieve deelnemer
5 jan 2012
41
0
Ik ga hem in eerste instantie gebruiken voor de bouw van ons huis. Daarn weet ik nog niet.
Maar ik heb redelijk wat te tacken
11 deurkozijnen aan 2 kanten architraven
20m2 lambrisering
35m2 houten plafond.
En verder weet ik het nog niet.

Zijn er trackers die je kan gebruiken voorkoploze nagels en ook nagels met kop?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik heb tackers van Ecotools, aardig wat mee geschoten tijden de bouw van mijn Man's cave, geen enkele vastloper of weigering
Kost weinig en werkt zeer goed
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.059
2.585
Ik zou ook voor ecotools gaan, werken prima. Koop ook gelijk de nagels daar, prijzen zijn goed.
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Ik heb er ook twee van Ecotools, de schuine DA tacker en een bradtacker. De bradtacker was na ongeveer 50 nagels te hebben geschoten al kapot, gelukkig wel onder garantie een nieuwe gekregen.
Mijn advies: koop een schuine tacker, heb je echt veel meer plezier van. Met een rechte kom je toch vaak net niet in hoekjes en je kan maar onder een kleine hoek schuin nagelen. Voor jouw werkzaamheden lijkt mij een gewone tacker het meest geschikt, de kleinere bradtacker met 18 ga brads is meer voor klein werk geschikt zoals het vastmaken van lage plinten en klein lijstwerk.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Ik gebruik professioneel een tacker van Cranenbroek. Misschien wel eens van gehoord.
Al heel wat doosjes brads en nieten mee weggeschoten en hij kost nog geen €25. Wel de blauwe nemen.
Hbm heeft dezelfde bijna twee maal duurder.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Ik gebruik met klussen in huis een Senco Cordless finish 41 accutacker voor DA-nagels. Doordat hij schuin is, kan je veel beter in hoeken komen. Het kopje van de nagels valt nauwelijks op, meestal laat ik ze gewoon in het zicht. Voor aftimmerwerk is hij ideaal!

Op een online veiling gekocht viel de prijs ook wel mee. Ik heb ook geen compressor.
 

GerlofGroen

Actieve deelnemer
5 jan 2014
36
0
Grou
Idem, hier ook twee tackers van Ecotools, ben er zeer tevreden over. Sprak laatst een timmerman die gebruikte ze ook, voor dat geld kon hij nog welleens een nieuwe kopen mocht hij wat tot dusver nog niet was gebeurd kapotraken.
 

pw64kleinmeubel

Actieve deelnemer
15 dec 2015
105
0
Apeldoorn
Idem ik gebruik: 1 senco accutacker, 1 dutack combi tacker, 1 Ecotools micropinnailer en 1press hechttechniek brad tacker en press band nailer. Qua prijs/ kwaliteit gaan Dutack en ecotools er mee strijken. Nooit problemen en sterk Ze kunnen nog eens een keer vallen (gebeurt meestal als je op een steiger aan het werk bent).En dan geen problemen De Dutack gebruik ik al 12 jaar!

Ik neem liever een compressor mee op locatie als dat ik met de accutacker ga werken.

Groetjes Peter-Willem
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.