vraag over een geleider zaagtafel

pieter52

Nieuw lid
9 jul 2015
17
0
ik wou graag een tafelzaag geleider maken zoals afgebeeld hieronder
weet iemand waar ik deze onderdelen gemakelijk kan bestellen
en misschien een tekening waar ik dit goed op kan zien hoe ik dit kan bevestigen aan houten zaagtafel
Alvast hartelijk bedankt
Gr PieterBekijk bijlage 43187
 

Zjerardo

Actieve deelnemer
10 mrt 2014
48
0
Als je op zoek bent naar alu profielen kan je deze best eens kijken (en bestellen) bij motedis.com. ik heb ze nog nergens goedkoper gevonden.

Ik zou voor m'n axminster zaagje eigenlijk ook nog een geleider moeten maken... misschien ook maar eens iets uittekenen want ben al een tijdje opzoek naar een biesemeyer fence maar die zijn in België toch niet zo vlot te vinden.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
Hallo Pieter,

Mijn complimenten over de correcte Nederlandse benaming van de zaaggeleider!! De meeste mensen hier noemen dat inmiddels een "Fence":rolleyes:

Succes met het maken van je geleider! Fons
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
sorry maar in ieder geval bedankt
Welk forum moest het volgens jou

Dat kan bij "elektrisch gereedschap". Dit heeft niks te maken met het traditionele handgereedschap waar dit deel van het forum voor bedoeld is. Het gaat hier over de handschaaf, de handzaag, de beitel e.d.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.