Multiplex vloerlamp

KevK

Nieuw lid
11 feb 2016
8
0
Dag iedereen,

Een tijd geleden ben ik op het idee gekomen om houten lampen beginnen te gaan maken.
de ontwerpen die ik tegenkwam op het internet uit multiplex vond ik wel interresant om dat er heel veel leuke producten mee te maken waren.
na enige tijd na te denken over het design en hoe ik het zou maken ben ik uiteindelijk aan een prototype begonnen.

Het is dus een "bolvormige" vloerlamp geworden die schuin gericht kan schijnen en dus bijvoorbeeld ideaal in een hoek van een kamer kan staan of zelfs als hanglamp kan gebruikt worden.

Het gebruikte materiaal is populieren multiplex van 12mm dik, maar ben ook aan het denken om dunner materiaal te gebruiken.

Als afwerking denk ik er nog aan om de multiplex te behandelen in blanke matte vernis.

Een paar foto's

2d18i20.jpg


o6mh07.jpg


smg1lj.jpg


wat vinden jullie hiervan?

Groeten KevK
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Ziet er goed uit ,weer eens wat anders
Als je 2 pennetjes per zijkant gebruikt komen ze wat evenwijdiger aan mekaar
Goed ontwerp !
 

KevK

Nieuw lid
11 feb 2016
8
0
Merci! Klopt van die 2 pennetjes, dat heb ik ook geprobeerd maar dat vind ik niet zo mooi ... Komt wat drukker over
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Ikk vind hem erg leuk. Mijn licht technische achtergrond laat ik buiten beschouwing. Een ding hierover wil ik wel opmerken: zet er geen zware gloeilamp in.
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Erg leuk verzonnen! Wellicht is het een overweging om de randjes van het multiplex glad te schaven of glad te schuren in het vervolg, dat zou ook niet misstaan denk ik.
 

KevK

Nieuw lid
11 feb 2016
8
0
Bedankt iedereen

er zit inderdaad een led lamp in, zou er ook geen nsteken die te warm worden ...

wat de randen betreft is dat inderdaad ook de bedoeling om deze gladder te maken, maar heb dit bij mijn prototype nog niet gedaan.
 

KevK

Nieuw lid
11 feb 2016
8
0
Thx, ja zelf bedacht ... Had wel eens in bijna dezelfde vorm een hondenmand/ kattenmand gezien
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.