Deksel/inlegplaatje Festool Basis 5a

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Ik heb een vraagje over de freesmodule Basis 5a. Ik gebruik 'm met veel plezier, maar ik mis de inlegplaat of het deksel wat boven het gat boven de frees hoort te zitten. Bij kleinere werkstukken hebben deze nu de neiging om in dit gat te duiken.

Mijn vraag is, wat hebben jullie in dit gat zitten? Een zelfgemaakt deksel of het originele? En dan, als jullie een zelfgemaakte hebben, hoe hebben jullie die gemaakt? De originele heeft namelijk volgens mij klempootjes wat het geheel wat lastig maakt. En als jullie de originele gebruiken, hebben jullie dan nog een adres in Nederland wat ze voor een normale prijs verkoopt?

Het onderdeelnummer is 437373, dat had ik al gevonden. :) Op het internet heb ik niemand kunnen vinden die die dingen zelf maakt, maar dat kan aan de zoektermen hebben gelegen. Het is niet echt eenvoudig zoeken hierop, vind ik althans.

Alvast bedankt voor jullie tips en tricks!
 

WillemLimmen

Actieve deelnemer
21 feb 2013
141
1
Klaas, voor 6,74 euro heb je een originele zie ik.

Ik maak die afdekplaten voor mijn freestafel zelf (uit aluminium) maar;

ik heb zelf mijn freesplaat gemaakt en kon de dikte van de afdekplaten dus zelf bepalen. Voor die dikte heb ik een standaard maat genomen.

Ik weet niet welke maat Festool gebruikt, maar ik denk niet dat je veel goedkoper uit bent..

Groeten Willem
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Ik denk dat Festool een eigen maat gebruikt Willem, en sowieso zit je met die clips. Verder: bij www.Kruis.nl valt het wel mee inderdaad, denk dat ik ze daar maar ga bestellen. Maakt iemand ze ook zelf voor de Basis 5a?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.