tweedehands lintzaag kopen, advies gevraagd?

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
Beste forumleden,

Al een tijdje ben ik op zoek naar een compactere lintzaag. Maar met een budget van 100 euro kom je eigenlijk nergens. Ik heb in het verleden een goedkoop ding gehad wat niet lekker werkte, gelukkig weer kunnen verkopen zonder verlies maar toch was het wel jammer.

Nu weer een kans voor een compacte lintzaag, merk onbekend wel werkend maar de uit en aan schakelaar hapert. Aan de foto lijkt het te zien dat het om een ouder model gaat zit waarschijnlijk ook geen geleider bij.
Ik schat in dat de zaag werd gebruik voor brandhout ofzo. Prijs is 30 euro... dan verwacht je natuurlijk niks en dat doe ik ook niet maar misschien is er nog iets van te maken?

Ik heb zelf niet zo veel ervaring met lintzagen hebben mensen misschien nog tips? Letten op bijvoorbeeld:
-uitlijning van de wielen
-rubber op de wielen
-wat voor soort geleiding
-recht werkblad
-rare bijgeluiden
-enz...

Wat is nu verder de clou? Ik verwacht een slechte lintzaag maar bij oudere machines kun je er soms best wel wat aan doen. Maar wat zijn nou de dingen waarvoor je weg moet rennen? Een wiel wat slecht of scheef loopt?
Zijn de onderdelen het geld misschien al waard, kun je van de onderdelen zelf misschien iets maken? Er zijn al 100.000 topics over lintzagen maar wil het toch even proberen.
Alle input is van harte welkom!
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Met een oude zaag opknappen vallen de prijzen die je voor de onderdelen moet betalen vaak erg tegen en dat loopt dan ook vlug in de papieren.
Buiten veel zoekwerk ben je ook veel aan verzendkosten kwijt, kijk eerst of er veel aan gedaan moet worden en of er veel onderdelen vervangen moeten worden.
Soms kan je dan beter een gereviseerde Inca van een forumlid alhier in Enkhuizen kopen. dan heb je gelijk een goede.
Mvg,:).
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn