Kapstok uit 100 jaar oude eik

grijzeblubber.be

Actieve deelnemer
26 jul 2010
102
0
Bij de renovatie van onze schuur zijn er een paar oude eiken balken van +-100 jaar oud verwijderd. Ideaal om terug te gebruiken natuurlijk:

IMG_7694.jpg

IMG_7695.jpg

Groeten,
bert
 

Houtmoet

Actieve deelnemer
22 okt 2013
180
29
Gave kapstok! Kun je vertellen hoe je dit gemaakt hebt? Als je daar foto's van hebt nog beter natuurlijk.
 
P

Pel

Guest
Mooi voorbeeld van hergebruik, ik zie dat je rekening hebt gehouden met grote lusjes en kleine lusjes van de jassen door smallere houtjes te gebruiken. Ik vermoedt dat je er een draadstang door hebt gedaan, heel mooi gemaakt?

Groet Pel.
 

grijzeblubber.be

Actieve deelnemer
26 jul 2010
102
0
De opbouw van deze kapstok is relatief eenvoudig. Van het ruwe hout zijn op de paneelzaag allemaal blokjes gezaagd met deze vorm:
IMG_9232.jpg

Het scharnierpunt is geboord (wel even op voorhand uittekenen!), en alles is dan blind geschroefd op een lange plank. Als as zit er een dun inox staafje, en tussen elk blokje zit een sluitring. De dikke blokken zijn vast geschroefd, de dunne kunnen kantelen. Qua afwerking is er even met een schraapstaal over alle blokjes gegaan, maar verder niets.

In versie 2 zal ik in elke dunne ook nog een gaatje diameter 16 boren. Zo kunnen er ook kapstokken aan gehangen worden.

Groeten,
bert
 
Laatst bewerkt:

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Ingeklapt niet herkenbaar als kapstok, mooi ontwerp, simpel maar werkt perfect.
In plaats van een gat zou een kleine zaagsnede aan de achterzijde ook kunnen voldoen om een kleerhanger aan te hangen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.