Mftc.

peterl

Actieve deelnemer
21 sep 2013
126
0
Ha goed bezig, ik sta ook te springen maar er zitten momenteel teweinig uren in een uur ha ha.
Succes met de bouw ik volg het met plezier

Gr peter
 

peterl

Actieve deelnemer
21 sep 2013
126
0
Netjes wat voor dikte hout gebruik jij. Voor m.n gevoel is 12 mm zo dun. Of valt het mee

Gr peter
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Volg dit ook altijd met plezier en wil er ook een bouwen omstreeks mei.
Veel afbeeldingen plaatsen en alle moeilijkheden beschrijven aub. Mvg,:).
 

jvdmolen

Actieve deelnemer
25 dec 2013
67
0
Ulrum
Ziet er goed uit!
Kan alleen uit ervaring vertellen dat het maken van de gaten in de bovenkant je spijt zult krijgen🙁
Het zaagsel van de bovenkant komt altijd op de kist terecht.
 

edozat1

Actieve deelnemer
2 jun 2015
39
1
Utrecht
Hallo pompier. Heb je het werkblad zelf gecnc'd? Ik ben op zoek naar een adresje waar ik het blad voor mijn mftc (tegen een schappelijke vergoeding) kan laten doen, het liefst in de buurt van Utrecht. Heb je, of heeft iemand anders, daar een idee voor?
 

pompier

Actieve deelnemer
27 nov 2011
61
0
Lauwe Belgie
Ik heb het zelf gedaan op het werk.
Anders zou ik da wel willen doen voor je!
Maar we wonen ver van elkaar hé.
Ik ben van Lauwe in west vlaanderen Belgie.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
@ pompier,
Hier een paar vraagjes over je voortgang met de MFTC

Ik zie bij de begin plaatjes rafels bij de zaagsnede ’s en ook veel brandplekken bij het frame van het tafelblad, is je zaagblad nog scherp genoeg?

Heb je de randen van de gegolfde stukken afgerond met een afrondfrees?
In de plans staat dat Timothy afrond met een 45 graden frees maar dan krijg je volgens mij schuine kantjes.

Bij het MDF bovenblad schrijf je “eerst met de CNC en dan met de bovenfrees”,
dat begrijp ik niet, is het dan niet gelijk af als het bewerkt is met een CNC?

Vind jij het MDF blad 12mm niet te dun als je benchdogs of klemmen in de gaten gebruikt?
Bij de meeste werkbladen met gaten is het blad n.l. veel dikker.


Mvg,:).
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
ik heb ook bij ons op het werk een stukje met de cnc laten doen,kon geen hele plaat doen.Heb nu een raster van 5x5 gaten welke ik in de definitieve plaat weil boren en nadien met de bovenfrees op maat maken.Vervolgens plaat verleggen en pennen erin en devolgende serie maken tot ik de juiste afmetingen heb bereikt.Die gaten zijn exact 20mm waarom moet je er nog met de frees doorheen?(uitbrekers?)
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
846
Oss
Als de foto niet recht staat kun je deze alvorens deze te uploaden eerst 90gr draaien en weer terugdraaien, zodat de foto weer recht staat.
Als je daarna upload zou de foto recht moeten staan.
Bij mij werkt dit tenminste prima.

Iemand een idee hoe ik mijn foto' recht zou kunnen posten?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.