Expositie.

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Op zaterdag 13 en zondag 14 februarie doe ik mee aan een expositie van een aantal plaatselijke creatievelingen.
De expositie wordt gehouden in Middelbeers in "Het Oude Kerkje" zie www.oudekerkje.nl en kijk dan bij agenda 2016.

Hierbij laat ik nog een paar foto's zie van werk dat ik de laatste tijd heb gemaakt.

Een urn van beuk met slaap en een deksel van rio palisander, het topje is ebbenhout.
29 cm hoog en 7,5 cm doorsnee.
PC210113.jpg PC210140.jpg PC210129.jpg

Een bekertje van het afvalstuk beuken met slaap.
8,5 cm hoog en 8 cm doorsnee.
PC210116.jpg PC210119.jpg

En hier een schaal met natuur-rand van steenbeuk.
11,5 cm hoog en 16,5 cm doorsnee.
PC210122.jpg


PC210126.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ik vind ze in ieder geval heel mooi en ik steek zeker een hart onder de riem om Rien te bezoeken.
Hopelijk mogen we nog vele bekende forumleden bij Rien ontmoeten.
Ik ben er zaterdag 13 februari rond 15u00.
Succes met de expo Rien.
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Dag Rien,
ik ben het helemaal met Jan eens. Maar het zijn maar afvalstukken en daar wil je ook wat mee.
De urns (ik hou eigelijk niet zo van dat woord, ik ken draaiers die er al één voor zichzelf hebben gedraaid) zijn prachtig
De steenbeuk schaal is een staaltje van draaikunde.
Succes met je expositie.

Ik ga je gelijk geven Nico, vanaf nu noem ik het een vaasje met deksel.
De 3 foto's ziijn overigens van 1 en hetzelfde "vaasje met deksel"
 

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Nou ik had een heerlijke namiddag bij Rien
in het kerkje zoals ik al dacht
waren de stukken echt de moeite waard om live te zien
veeeeel mooier nog dan op de mooie foto's die hier al gepaseerd zijn
nog even een leuke babbel met Rien kunnen maken
ook mijn schoonouders en vriendin waren erg onder de indruk van de prachtige werkstukken
erg geslaagde namidag
mvg tom
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Da's leuk om te lezen Tom!
Hoe was t Rien?

Een supper weekend gehad, met heel veelk positive reacties, minpuntje was dat er maar 3 werkstukken van eigenaar zijn veranderd.
Maar de vele enthosiaste reacties van de bezoekers vergoeden dat allemaal,.
Het was verder heel leuk dat "Tom op eigen houtje" met zijn vriendin en schoonouders de reis hebben gemaakt vanuit Maastricht, kei leuk Tom.
En het is ongelooflijk maar waar ook onze Didier met zijn vrouw en dochter hebben zaterdag de 400km op en neer vanuit het Belgiesche Wevelgem gemaakt.
Verder heb ik er een droge strot van overgehouden (lullen over hout kan ik nou eenmaal geen genoeg van krijgen).
Het probleem hiervan is dat ik ook mensen te kort heb gedaan die ook vragen hadden maar door de drukte heb ik ze niet allemaal te woord kunnen staan.
Verder hebben vele mensen het verzoek gedaan of ze eens bij me thuis konden komen kijken hoe alles werkelijk in de praktijk werkt.
Zelfs mensen die vragen of ik eventueel cursussen wil geven, (ik zal proberen om ze naar Nieuw Wehl te verwijzen).
Maar de allermooiste reactie kreeg ik vanmiddag van een regionale houtzagerij (die ik alleen maar van naam kende) zijn vrouw vond de cowboy-hoed erg leuk en wilde die graag kopen, en daarbuiten moet ik volgende week zaterdag langskomen omdat hij voor mij nog wel wat zeer interessante stukken hout had liggen.
Al met al een enorm druk en vermoeiend maar ook onvergetelijk weekend.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
En het is ongelooflijk maar waar ook onze Didier met zijn vrouw en dochter hebben zaterdag de 400km op en neer vanuit het Belgiesche Wevelgem gemaakt.

Het was zeker met plezier gedaan Rien en de 400 km hadden we ervoor over.
Mijn vrouw en dochter zijn heel tevreden met hun aankopen in Eindhoven en mijn geldbeugel is er wat lichter op geworden aan kleedjes, broeken en hemden.
We hebben ervan genoten.
Je bent een prachtig persoon met enorm veel kwaliteiten.
Bedankt voor de ontvangst en alles wat erbij is gekomen.
IMG_0584.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.