Shopsmith Mark 7/ V

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
Kwam gisteren via lumberjockey's een machine ("combine") tegen die ik voordien niet kende, de shopsmith Mark V.

Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? Ik sta wat in dubio. ben momenteel aan het kijken voor mobiele zaagtafel omdat ik de ruimte niet heb om grote combiné te plaatsen maar als ik dat dit toestel zag heb ik zowel tafelzaag, draaibank etc in een.

Enkele zaken waar ik echter wel schrik voor heb:
- amerikaanse toestel & productie, hoe zit het met europese importeur naar garantie, herstelling, wisselstukken?
- manusje van alles, effectief een prachttoestel of eerder het beloofde land? Goed in veel maar veel van goed?

Als ik de reviews lees over het toestel is men toch wel tevreden en het toestel bestaat ook al zo'n 60 jaar zonder al te veel grote ingrepen. (er moet dus wel iets goeds aan zijn)

Moest iemand hier ervaring hebben met dit toestel laat het aub horen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Bijzonder interessant. Dit past eenvoudig in mijn werkplaats. Helaas past een compleet systeem eenvoudig niet in mijn budget.
 

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
Willem was hem ook tegengekomen in engeland. Maar wou even afwachten dat er mss een dealer zat in duitsland ofzo. Want als verdeler in engeland dan mag je weer stekkers aanpassen voor stopcontact etc. plus geraak dan maar eens aan wisselstukken of reparatie.

En eerlijk gezegd wil die machine ook wel eens in het echt bezig zien voor ik beslis om zo'n investering te doen. want ben nog steeds niet overtuigd ondanks de positieve reacties overal op het net.

Hoopte dat er iemand op dit forum al ervaring had ermee
 

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
Reactie die ik kreeg van shopsmith via Facebook, zal dus waarlijks maar 1 verdeler zijn in europa (ex-UK).
Zal eens kijken of ik met martin supplies mss een positiever antwoord kan krijgen of als ze ergens op eht vasteland staan op een beurs, moet zeker interessant zijn voor enkele leden hier

We do sell overseas, but we do not demo our machines overseas. You can contact our dustributor in the UK your best bet would be to contact Martin Supplies, Ltd. in the UK.



Martin's SuppliesBoreham, Chelmsford, EssexPhone: 07513 402 501Email: sales@martins-supplies.co.ukWebsite: martins-supplies.co.uk



He should be able to help you, if you need anything further, please let me know. Thank you for your interest.

 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik had er al 'ns een keer iets over gelezen maar door jou heb ik een paar videos bekeken en ik kan me wel voorstellen dat er in de basis niet veel verandert want het is wel heel doordacht en het materiaal ziet er goed uit.
Belangrijk bij zoiets is natuurlijk, hoe precies werkt het want als je zoveel geld uitgeeft mag je wel precisie verwachten.
Die stekkers zijn geen punt, je hebt van die adapters die op de Amerikaanse of Engelse stekkers passen en dan meteen geschikt voor Nederland is.
Pas nog in de laatste weken op het nieuwe tools forum werd het beschreven, daar kreeg ook iemand een machine met een andere stekker en werd er door een ander forumlid verteld dat je die kon openklappen en dat er een Nederlandse stekker in zat.
Ik had ook al Germany in google opgegeven om je te helpen maar ik kreeg geen hit.
Nou is Engeland wel te doen vind ik, als je bij Tuff Saws zaaglinten bestelt heb je ook na een paar dagen je linten binnen.
Je kan beginnen met een mailtje om 'ns te zien of ze een beetje vlot en klantvriendelijk reageren.
Nou lijkt het me als hij de enigste in Europa is dat hij wel begaan is met het produkt, dan moet je wel een beetje liefhebber zijn denk ik en overtuigd van het merk.
Je moet alleen wel even een reisje maken om het te bekijken, succes in ieder geval.
 

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
Niets mis met meccano Tuoh. Heb ik me als kind altijd veel geamuseerd :)

vooral de oude meccano's nog van mijn vader geweest:D

Heb in elk geval meer info gevraagd aan de engelse verdeler, ik post het antwoord wanneer ik meer nieuws heb


Hi, i've been directed to you by shopsmith USA as the european importer.I have some interest in the mark V/7 i am just curious what the options are as i do live in Belgium. What is the power outlet for the european version is it possible to order with correct adapter as you use different sockets in the UK.Also service wise, in terms of guarantee, repair, maintenance, spare parts what are the possibilities accross the pond? And do you also do "roadshows" or exhibitions where we can actually see the machine live in action or is this only possible with a shop visit in the UK?As you can imagine this is hefty investment for amateur woodworkers and would like some certainty before acquiring this type of machine.Also do you ship into belgium and what are the shipping possibilities? (shipping, cost, assembly etc)Kind regards
 
Laatst bewerkt:

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
Reactie van Europese Importeur

Hello Thijis, I apologise for the delay. Facebook is not my main communication channel. Shipping to Belgium and other EU member states is limited to 50kg for the carrier company I currently employ. I would need to get you a Fedex quote for a complete Mk 7. Power is all voltages from 110V to 250V but you will need to supply your own connection plug or use an adapter. All repairs, maintenance and guarantee are carried out in the UK. I do not do roadshows at present, my next booked show is 2018 and will be in the UK.
Assembly is all done by yourself using the instruction manual and DVD.
Please send your enquiry via an email on the UK website and I will forward more information and leaflets if required.
www.martin-supplies.co.uk
Thank you for your enquiry.


Heb zo het idee dat de verzendingskost ook al de moeite zal zijn en het mss wel interessanter is om met een bestelwagen even snel naar Essex te rijden.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Je moet toch zowiezo naar de UK om het goed te bekijken.
Misschien overbodig dat ik het zeg maar vraag 'm wel of hij het spul op voorraad heeft voor je met de bus voor z'n neus staat.
Ik weet niet hoe je gaat maar als je via Calais gaat is het misschien goed om even te informeren hoe het is daar want met die beelden op het nieuws lijkt het me goed om jezelf wat voor te bereiden.
 

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
Idd Willem. Nu ik woon in Brugge dus calais is snelste optie anders ook met de boot naar hull ex zeebrugge. (UK en transport niet echt mijn struikelblok aangezien ik als Job chemisch transportplanner ben op Engeland :)
 

Kingfisher200262

Nieuw lid
28 mrt 2016
1
0
Mijn naam is David en ik ben een Engelsman living in Haarlem. Ik heb een Shopsmith eigendom is voor meer dan 15 jaar en ze zijn uitstekend. Ik kocht mijn eerste machine nieuw voor £ 2,300 en verkocht het toen ik geld nodig voor £ 1500. De tweede die ik kocht voor £ 450 op ebay en het werkt perfect voor tien jaar. Ik zie nu dat nieuwe machines zijn bijna £ 5.000, dat is gek! Ze verschijnen in het Verenigd Koninkrijk soms op ebay en het is alleen nodig om de stekker te gebruiken in Nederland / België te veranderen. Als iemand hulp wil, gewoon vragen.
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
geneyn; ben heel benieuwd naar dit apparaat, zomaar 3 a 4000 dus dat moet wel iets zijn.
Ik kwam een link tegen voor een dealer in de UK, dat scheelt alweer als je 'm wilt bekijken.:)
http://martins-supplies.co.uk/presta/61-shopsmith-products

Poeh £ 4.699,99 voor een Mark V Model 510, dat is wel aardig duurder dan rechtstreeks uit de VS.
Maar als je hem rechtstreeks uit de VS besteld, dan krijg je waarschijnlijk daarna een aardige naheffing voor Btw en importheffing, dus dat zal niet veel uitmaken.
Dat is geen machine maar een meccanodoos met motor:p 60 jaar geleden was er niet veel keuze op de markt en had dit type misschien nog zin, maar vandaag de dag? En voor die prijs?
Precies, voor dat geld zijn er in Nederland ook hele mooie machines te koop, waar wel ondersteuning en service voor is.
Je moet toch zowiezo naar de UK om het goed te bekijken.
Misschien overbodig dat ik het zeg maar vraag 'm wel of hij het spul op voorraad heeft voor je met de bus voor z'n neus staat.
Waarschijnlijk niet op voorraad, op de UK site staat: DIRECT DISPATCH FROM OHIO.
Dus dat wordt rechtstreeks vanuit de VS naar de klant verstuurd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.