Ken iemand dit model Inca bandzaag

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Staat in mijn omgeving een Inca bandzaag te koop voor omgerekend een kleine €65,-
Verder weinig gegevens bij de advertentie. Staat alleen 'hobby-bandzaag'

Iemand die toevallig weet of dit model een zinninge investering is?
Lullig detail: heb net een no-name bandzaag gekocht die ik nèt uitgepakt heb.

Maar als de Inca een duidelijk beter apparaat is dan zet ik ze wel naast elkaar.
Dus als iemand wat gegevens/ maten van deze Inca heeft hou ik me aanbevolen.


inca.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik heb er 1, zeer.fijne lintzaag, zeker icm met de zaaglinten van tuffsaws
Doet in nl ongeveer tussen de 200 en 300 euro (in goede staat)
voor 65 euro niet twijfelen, meteen ophalen
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Dank voor de aanmoedigingen. Nu nog die vent aanmoedigen dat ie reageert. :D
Moet nog zien dat het wat wordt, kan alle kanten uit hier. Prijs is laag. Kan zomaar zijn dat ie niet weet dat ie te koop gezet is maar dat zijn vrouw dat gedaan heeft omdat ze vind dat ie de garage eens op moet ruimen. Heb sterk de indruk dat dat soort dingen met regelmaat gebeuren hier.
Aan de andere kant kan het natuurlijk ook zijn dat iemand zelf er vanaf moet. Verhuizen ofzo. De een wil de nieuwprijs er terug voor hebben, een ander wil er zo snel mogelijk zonder gezeur vanaf. ( in dat geval moeten ze wel reageren op mail of sms natuurlijk )
Heb ook wel meegemaakt dat je een SMS stuurt op een nèt geplaatste advertentie, en dat ze antwoorden: we zijn 3 weken naar de hut. Staat wel hun adres bij de advertentie. :confused:


De link van Imgur had ik gevonden inderdaad. Vond het wat onduidelijk dus heb even doorgezocht.
Hier staan wat meer Inca's op voor de liefhebbers: http://www.doebeli.ch/index.asp?page=inca-download
Leuk detail: mijn no-name heeft een groter werkblad en is 9 kilo zwaarder dan de Inca.

Staat op die link ook een download arbeiten mit bandsaegen. Interessant.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Lijkt de zelfde maat-klasse te zijn. Een 10", dat is tikkie kleiner dan 260mm.
Maar het blad van de no-name*) is weer ietsje groter.

8. Specifications
Voltage 230 V AC, 50 Hz
Power 420 W
No-load idle speed 1400 rpm
Blade length 1783 mm
Blade width 6–13 mm
Blade speed 660/960 m/min
Table size 350 × 330 mm Inca is 320x320mm
Sound pressure (LpA) 77.4 dB(A) K: 3 dB
Sound power (LwA) 90.4 dB(A) K: 3 dB
Weight 35 kg

Dus ietwat verrassend omdat je zou verwachten dat de Inca van degelijkere materialen zou zijn.
Nou is gewicht geen bepaling van degelijkheid....hoewel nu ik er over denk, ze zeggen tegen mij wel eens dat ik te zwaar ben, en ik ben wel degelijk degelijk;)


*) The no-name heeft eigenlijk wel een naam. 't Is een Co-tech, eigenmerk van een redelijk grote winkelketen de Clas-Ohlson. Zitten in Zweden, Noorwegen, Fiinland,Groot Brittanië en één winkel in ........Dubai:confused:.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Lijkt de zelfde maat-klasse te zijn. Een 10", dat is tikkie kleiner dan 260mm.
Maar het blad van de no-name*) is weer ietsje groter.

8. Specifications
Voltage 230 V AC, 50 Hz
Power 420 W
No-load idle speed 1400 rpm
Blade length 1783 mm
Blade width 6–13 mm
Blade speed 660/960 m/min
Table size 350 × 330 mm Inca is 320x320mm
Sound pressure (LpA) 77.4 dB(A) K: 3 dB
Sound power (LwA) 90.4 dB(A) K: 3 dB
Weight 35 kg

Dus ietwat verrassend omdat je zou verwachten dat de Inca van degelijkere materialen zou zijn.
Nou is gewicht geen bepaling van degelijkheid....hoewel nu ik er over denk, ze zeggen tegen mij wel eens dat ik te zwaar ben, en ik ben wel degelijk degelijk;)


*) The no-name heeft eigenlijk wel een naam. 't Is een Co-tech, eigenmerk van een redelijk grote winkelketen de Clas-Ohlson. Zitten in Zweden, Noorwegen, Fiinland,Groot Brittanië en één winkel in ........Dubai:confused:.

Hoeft niet slecht te zijn hoor maar 420 watt is wel wat aan de lage kant, 't kan (cm of 10 gaat wel) maar je moet wel geduld hebben.
Een goed scherp lint scheelt al de helft.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Nou het ziet er naar uit dat ik het met de Clas-Ohlson moet gaan doen. De Inca schijnt verkocht te zijn.
Niks gehoord. Lig er niet wakker van. Ik ga er vanuit dat de verkoper geen zin had om vragen te beantwoorden per mail.
Nu maar eens kijken dat ik tijd/ruimte vind om de Clas uit te proberen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.