schroeventest

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
laatst was de vraag welke schoef is nou het beste prijs kwaliteit
ik ben er achter gekomen dat als je dit goed wil aanpakken je een zak geld en een aantal mensen nodig zijn
bij gebrek aan beide zal deze test beknopt en onvolledig zijn maar voor mezelf gaf het al een beter beeld op welke schroef van de geteste schroeven de betere is
alle test heb ik gedaan met een protool 18 volts machine op stand 1 de gebruikte schroefmaat 4*40
test 1 : de schroef in een balk azobe draaien tot de kop net verzonken is en vervolgens weer uitdraaien van deze test heb ik een foto van het resultaat
test 2 : de schroef in een balk eiken draaien zo ver mogenlijk
test 3 : met de schroef een hoekanker vastschroeven aan een balk eiken en niet vast is vast maar gewoon door blijven draaien
zoals je ziet heb ik de schroefjes aardig op hun donder gegeven met oneigenlijk gebruik

woodies gekocht bij de bouwmaat 5,62 per 200 incl btw
test 1 afgebroken met de kop nog buiten
test 2 schroefkop 5 mm onder oppervlakte schroef nog heel
test 3 afgebroken
IMG_0369.jpgIMG_0371.jpg

heco gekocht bij de bouwmaat 7,50 per 200 incl btw
test 1 afgebroken met de kop nog buiten
test 2 kop gelijk met de oppervlakte schroef afgebroken
test 3 afgebroken
IMG_0372.jpgIMG_0373.jpg

bouwmaat eigen merk 5,69 per 200 incl btw
test 1 volledig gelijk met oppervlakte gedraaid met het terugdraaien afgebroken
test 2 de totale bitlengte onder oppervlakte schroef nog heel
test 3 afgebroken
IMG_0374.jpgIMG_0375.jpg

JD gekocht bij hornbach ik denk dat dit hun eigen merk is 4,82 per 200 incl btw
test 1 volledige test goed
test 2 2 mm onder het oppervlak schroef nog heel
test 3 schroef nog heel
IMG_0377.jpgIMG_0378.jpg

secys gekocht bij praxis 8,59 per 200 incl btw
test 1 afgebroken met kop buiten
test 2 bitlengte onder het oppervlak schroef nog heel
test 3 afgebroken
IMG_0379.jpgIMG_0381.jpg

teck gekocht bij praxis 11,98 per 200 incl btw
test 1 afgebroken kop buiten
test 2 2mm onder oppervlak schroef heel
test 3 schroef heel
IMG_0382.jpgIMG_0383.jpg

spax gekocht bij praxis 10,99 per 200 incl btw
test 1 volledig met het oppervlak gelijk afgebroken met terugdraaien
test 2 bitlengte onder het oppervlak schroef heel
test 3 afgebroken
IMG_0384.jpgIMG_0385.jpg

wurth uit eigen voorraad 4,11 per 200 incl btw
test 1 volledige test goed
test 2 4 mm onder het oppervlak schroef heel
test 3 schroef heel

na deze testen waren er nog 3 schroeven die test 3 hebben doorstaan
deze heb ik nog een keer getest door het hoekanker aan een balk azobe vast te schroeven
slechts 1 schroef heeft dit overleeft
dit was de schroef van de hornbach die werkelijk waar niet kapot te krijgen lijkt

als er iemand zijn eigen schroeven op dezelfde wijze wil laten testen stuur er dan 5 stuks naar me op met de prijs erbij dan voeg ik de resultaten toe aan de lijst
ik zou bijvoorbeeld die van ecotools en andere prijsvechters willen testen

nou ben ik zelf niet zo goed op de hoogte van prijzen maar ik dacht dat mijn wurth schroeven een duren variant waren
de schroeven van de bouwmarkten zijn namelijk aanzienlijk duurder
ik zou graag een paar schroeven testen die rond dezelfde prijsklasse zitten
 
Laatst bewerkt:

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Ik vind dit zeker geen slechte test! Ik dacht dat Heco best wel goede kwaliteit schroeven had maar die vallen in de test wat tegen. Ik vind het het leuk gedaan en de foto's erbij maken het ook wat interessanter:)
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Interessant!
Heb je met 3 schroeven per merk getest of elke handeling herhaald met een aantal schroeven?
Wel matig om te zien dat mijn favoriete merk het slechtst uit de bus komt :p .
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Leuk! Ik heb altijd alles gedaan met bouwmarktschroeven. Nu ik met mijn schuur bezig ben en er inmiddels 2 dozen Woodies doorheen gejaagd heb, vind ik het fijne schroeven. Heb nu eigen merk Hornbach gekocht, maar deze geven in multiplex in minder mooi schroefbeeld aan het oppervlak dan de Woodies. Ook zitten de Woodies vaster.. Het ligt dus maar aan de toepassing. Toch een leuke en overzichtelijke test!
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Leuk bedacht en gedaan!
Als ik het goed lees is JD van de Hornbach de winnaar van deze test?
de hornbach schroef was wel de sterkste maar zeker niet de voordeligste

- - - Updated - - -

Interessant!
Heb je met 3 schroeven per merk getest of elke handeling herhaald met een aantal schroeven?
Wel matig om te zien dat mijn favoriete merk het slechtst uit de bus komt :p .
ik heb per test een nieuwe schroef gepakt
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Volgens mij klopt de prijs niet of dit moet een ander type schroef zijn?
http://www.hornbach.nl/shop/JD-Plus...s/7817931/artikel.html?varCat=S4671##v7817932
ziet er naar uit dat mijn internet vaardigheden me weer in de steek laten
van deze schroef kon ik als enige in de test de schroeven los kopen (erg fijn als je er maar een paar nodig hebt ) later op internet de prijs van het doosje opgezocht waarschijnlijkm de verkeerde
ik betaalde voor 0,067 kg 0,84 eurocent
ik zal de prijs aanpassen en mijn mening bijstellen
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
JD is Hornbach eigenmerk schroeven. Volgens mij heeft hij gekeken naar de prijs per schroef.
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
de teck schroeven heb ik per 150 gekocht en omgerekend naar 200 de rest van de schroeven waren per 200 in een doosje
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Mooie test!
Eigenlijk idioot dat de schroeven van Praxis relatief zo duur zijn terwijl ze zo slecht zijn.
Van Wurth had ik wel verwacht dat dit goede schroeven zijn.
Goed te lezen dat Hornbach zulke goede schroeven heeft voor een hele nette prijs.
Bedankt voor de test!
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Kan gebeuren. Als je echt slechte schroeven wil proberen moet je de spaanplaatschroeven van de Aldi testen, die breken echt heel snel:(.
zullen dan ook wel goedkoop zijn
zelf heb ik van een klant een emmertje schroeven gekregen van de gamma deze schroeven braken al als je er iets te gefrustreerd naar ze keek
nou hoor ik veel forumleden die zeer tevreden zijn met ecotools schroeven ik ga deze schroeven ook nog eens testen want het zou mooi zijn dat er wel goede goedkope schroeven zijn
 
Laatst bewerkt:

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Hoi Pine, bedankt voor deze post, er is ongetwijfeld het nodige op aan te merken maar ik ga er mijn voordeel mee doen!
 

pw64kleinmeubel

Actieve deelnemer
15 dec 2015
105
0
Apeldoorn
Gebruik al een tijdje HECO en Ecotools schroeven ze doen voor elkaar niet onder echter bij Heco moet je wel het juiste type pakken voor iedere toepassing!
Echter koop ik de standaard Heco schroef 4x40 in voor om en nabij de 2 euro per 100
 
P

Pel

Guest
Bedankt voor de test Pine, weten we weer waar we onze schroeven moeten halen.

Groet Pel.
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Gebruik al een tijdje HECO en Ecotools schroeven ze doen voor elkaar niet onder echter bij Heco moet je wel het juiste type pakken voor iedere toepassing!
Echter koop ik de standaard Heco schroef 4x40 in voor om en nabij de 2 euro per 100
ik heb er geen werk van gemaakt om op de goedkoopste manier in te kopen maar ben voor de makkelijk gegaan
vind dat er trouwens erg veel prijsverschil zit tussen de verschillende heco schroeven
de prijs scheelt ook veel als je ze per 1000 inkoopt en pz2 en torx levert ook al prijsverschil op weet niet of dit een kwaliteits verschil oplevert
nog genoeg te testen en te vergelijken
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
leuke test !
ik ben zeer benieuwd naar de ecotools schroeven, ik heb er aardig wat staan, zal even kijken of de goeie maat er bij zit, als ik die heb stuur ik ze je toe
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.