Vulpen Gentleman JR met gun metal

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Een vulpen, met als metaal soort Gun metal, leek me mooi om te combineren met deze houtsoort.

Ik ben helaas de naam van het hout kwijt en zou er graag meer van hebben, het is afkomstig van Rick zjin open houtdag vorig jaar. Weet iemand welk hout dit is?

20160130_132858.jpg
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Mooi gemaakt Wim. Bij mij vinden ze ook het gun metal vele malen mooier dan het toch wat kitscherige gold plated.
Wat het hout betreft kan ik je niet verder helpen, maar er zijn hier genoeg deskundologen die met het juiste antwoord komen.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Thanks Pieter, ik ben zelf helemaal afgestapt van gold plated. Ik vind het zelf niet mooi en velen denken er zo over.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Mooi gedaan man. Houtsoort mooi genoeg. Ook ik heb het nniet op vergulde pennen. Meestal gebruik ik chroom. Ik vind gunmetal wel mooi maar weet niet of de kleur onder of in de lak zit. Heb bij gebruiksvoorwerpen dieop deze manier zijn bbehandeld niet veel vertrouwen. Veel negatieve ervaringen gehad in het verleden.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Mooi gedaan man. Houtsoort mooi genoeg. Ook ik heb het nniet op vergulde pennen. Meestal gebruik ik chroom. Ik vind gunmetal wel mooi maar weet niet of de kleur onder of in de lak zit. Heb bij gebruiksvoorwerpen dieop deze manier zijn bbehandeld niet veel vertrouwen. Veel negatieve ervaringen gehad in het verleden.

Je stipt precies mijn angst aan.... Binnenkort maar eens een slimline setje mee bestellen en daar in gaan zitten krassen :). Ik laat dan wel weten wat er gebeurd.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Je stipt precies mijn angst aan.... Binnenkort maar eens een slimline setje mee bestellen en daar in gaan zitten krassen :). Ik laat dan wel weten wat er gebeurd.

Wim I don’t turn pens, maar Ik heb enkele vrienden die dat wel doen of deden, twee hiervan maakten prachtige pennen, en gebruikten beter materiaal, zo Ik heb did voor je opgezocht, als een goede informatie bron geen BS.

Ook enkel citaten van een post hier met betrekking tot de coatings.

http://blog.woodturnerscatalog.com/2012/09/pens-and-platings/

pen coatings.jpg


Coatings for pens.jpg

Stealth pen by Mac C.jpg Stealth sigar pen by Mac C.jpg
 
Laatst bewerkt:

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooie vulpen Wim. De houtsoort is moeilijk te bepalen, maar zou het geen olijfhout kunnen zijn?
Was er geen typische cognacgeur tijdens het draaien?
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Wim I don’t turn pens, maar Ik heb enkele vrienden die dat wel doen of deden, twee hiervan maakten prachtige pennen, en gebruikten beter materiaal, zo Ik heb did voor je opgezocht, als een goede informatie bron geen BS.

Ook enkel citaten van een post hier met betrekking tot de coatings.

http://blog.woodturnerscatalog.com/2012/09/pens-and-platings/


Bedankt dat ik wederom van je kennisbank gebruik heb mogen maken Leo :). Mooi stuk om te lezen en ik herken inmiddels wel wat men zegt daar. Gold plated en black chrome plated zijn 2 soorten waar je ver vanaf moet blijven qua durability. Gun metal komt er met een 4/5 notering goed vanaf en dat geeft me een goed gevoel. Ik wil nog eens een rhodium pen bestellen voor eigen gebruik, maar die zijn nog te duur, ik ben dat op dit moment nog niet waard, dan moeten eerst mijn skills verder omhoog.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.