Lengte breadboard

Bookwood

Actieve deelnemer
6 jan 2016
58
0
Ik wil een tafelblad maken met breadboard op het einde. Ik zou het blad maken met behulp van een domino machine. Dus de domino's vast in de kopse kant en los in het breadboard, dan een gaatje boren + uitkoteren en een deuvel doorsteken.
Nu vroeg ik me of hoe lang het breadboard mag zijn wanneer het niet ondersteund wordt, ik vind een lang bord wel mooi. Het blad zou ongeveer 4cm dik worden (grenen of eiken, daar ben ik nog niet uit).
Ik wil natuurlijk niet dat het breadboard afbreekt als iemand er op leunt. Mijn dominos zijn 12x100 en 12x140.

Groeten,
 

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Het nederlandse woord dat ik er voor ken is 'rekeind'.
Als je googelt op 'tafelblad met rekeinden' vind je misschien een bruikbare link. Ik heb er ooit een gebruikt op fenomenala.eu maar kan die nu niet meer open krijgen.
Met de dikte die je in gedachten hebt, zou ik me niet veel zorgen maken over afbreken. Je domino's zijn het zwakke punt, maar een breedte van 15-20 cm lijkt me wel mogelijk (natte vinger).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.