Nieuw steigerhout afwerken.

hopmangj

Actieve deelnemer
2 sep 2015
68
0
Voor een aankomend project wil ik wat steigerhout omtoveren tot een bed.
Ik heb daarin 2 keuzes nieuw of oud/gebruikt steigerhout.
Nu lijkt het me zo dat de tientallen steigerhoutmeubelbedrijven niet allemaal gebruikt hout gebruiken.
Mijn vraag is dan ook hoe krijg ik de gebruikte kleur in nieuw steigerhout.
steigerhouten-bed-kinderbed.jpg
Dit is een beetje de kleur die ik zou willen halen.
Is dit te behalen met nieuw hout of zal ik daarvoor zeker oud hout moeten gaan gebruiken.
 

hopmangj

Actieve deelnemer
2 sep 2015
68
0
@Toxiq,
Daar praten ze over vergrijzen van het hout ik zoek eigenlijk de donkerdere bruinere kleur
Maar ik zal die site eens goed door lezen
 
P

Pel

Guest
De aannemer hier in de buurt vertelde mij laatst, dat hij steeds nieuwe steigerplanken koopt, de oude verkoopt hij voor meer geld, als wat de nieuwe hem kosten! Rare jongens die Romeinen.

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
@Toxiq,
Daar praten ze over vergrijzen van het hout ik zoek eigenlijk de donkerdere bruinere kleur
Maar ik zal die site eens goed door lezen

Uiteindelijk zal nieuw hout ook verdonkeren, kleuren doe je zelf hoe je wil. Je zal de keuze moeten maken tussen hout waar je netjes kan mee werken en zonder je snijmateriaal extra te belasten of planken die meer scheuren hebben en aftands zijn, dat is iets waar een ander niet kan over beslissen.

Grt,

John
 

klauterkamer

Actieve deelnemer
21 dec 2014
218
15
culemborg
Zelf vind ik nieuw hout oud laten lijken altijd heel lelijk. Er is genoeg gebruikt steigerhout te koop. Kijk maar eens op marktplaats.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.