hulp gevraag bij vlak en vandiktebank metabo adh 1626

vw.1200

Actieve deelnemer
18 mrt 2013
34
0
ik lees bijna elke dag verhalen op de forum, maar plaats zelf weinig.
maar nu heb ik toch een echt probleem, waarbij ik hulp nodig ben.

mijn metabo vlak en vandiktebank adh 1626 heeft kuren.

de metalen aandrijfrol zit helemaal scheef, lijkt wel of hij wel 4 mm is gezakt aan 1 kant.

wie kan ik vragen om dit te verhelpen, ik woon zelf in Grootegast Groningen
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.912
2.535
Of er zit rommel onder het lagerblok aan de hoge kant, of je as, danwel je lagerblok aan de lage kant zijn ingelopen.
 
P

Pel

Guest
Draai hem eens uit elkaar dan zie wat het euvel is.

Groet pel.
 

vw.1200

Actieve deelnemer
18 mrt 2013
34
0
de machine draait verder prima, hierbij een paar foto's, duidelijk is dat de rol scheef zit!!

de machine kan pas uit elkaar als de kap eraf is, nu is het probleem dat de hendel van vlakbank naar vandiktebank vastzit.

en de kap er dus ook niet afkan, ik heb de vlakbank nooit gebruikt en dus de hendel ook nog nooit, vandaar dat hij ook vast zit denk ik.IMG_3777.jpg
 
P

Pel

Guest
Mijn advies, los maken zodat je er goed bij kan, daarna de machine schoon maken, repareren, en smeren daar waar nodig. Ik vraag me af waarom je de vlakbank nooit gebruikt hebt, hoef je nooit vlak en haaks te schaven?

Groet Pel.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.912
2.535
Ik gebruik mijn vlakbank ook zeer zelden. Ik zaag het hout en gooi het door de vandikte.
 
P

Pel

Guest
@chevy66, Dus het hoeft niet precies haaks te zijn voor jou?
 

vw.1200

Actieve deelnemer
18 mrt 2013
34
0
ik schaaf vaak langere stukken hout, en dat wil vaak niet op de vlakbank.

dan zal ik toch zelf eerst proberen of het los wil.

Mijn advies, los maken zodat je er goed bij kan, daarna de machine schoon maken, repareren, en smeren daar waar nodig. Ik vraag me af waarom je de vlakbank nooit gebruikt hebt, hoef je nooit vlak en haaks te schaven?

Groet Pel.
 

vw.1200

Actieve deelnemer
18 mrt 2013
34
0
machine gister schoongemaakt, de rol zit weer recht, het was opgehoopt vuil gelukkig.
bedankt voor alle tips
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.